NIVEL PRIMAR
Nume..........................................
STILURI DE ÎNVĂŢARE
Nr.crt. |
Afirmaţii |
Da |
Nu |
Imi place să discut materialul de învăţat cu un coleg |
|
|
|
Învăţ mai bine auzindu-mi propria voce |
|
|
|
Prefer să învăţ ceva nou citind despre acest subiect |
|
|
|
Adesea notez informaţiile pentru anu le uita |
|
|
|
Prefer exerciţiile fizice |
|
|
|
Învăţ mai bine după imagini |
|
|
Nr.crt. |
Afirmaţii |
Da |
Nu |
Sunt capabil să vizualizez informaţia |
|
|
|
Învăţ uşor când cineva îmi explică |
|
|
|
Îmi scriu anumite observaţii pentru a reveni asupra lor |
|
|
|
Pot număra silabele dintr-un cuvânt lung pe care îl aud |
|
|
|
Învăţ cântecele foarte uşor |
|
|
|
Îmi plac discuţiile în grupuri mici |
|
|
Nr.crt. |
Afirmaţii |
Da |
Nu |
Îmi amintesc uşor mărimea, forma şi culoarea obiectelor |
|
|
|
Repet adesea instrucţiunileprimite |
|
|
|
Îmi place să lucrez cu mâinile |
|
|
|
Îmi amintesc uşor detaliile vizuale ale locurilor vizitate |
|
|
|
Utiţizez mâinile şi mişcări corporale când explic ceva |
|
|
|
Învăţ mai ine dacă mă mişc în timpul studiului |
|
|
Nr.crt. |
Afirmaţii |
Da |
Nu |
Dacă vreau să asamblez o bicicletă am nevoie de insctrucţiuni |
|
|
|
Îmi amintesc mai uşor obiectele pe care le ating |
|
|
|
Învăţ mai bine privind la altcineva |
|
|
|
Bat din degete când sunt aşezat |
|
|
|
Îmi place să construiesc lucruri |
|
|
|
Pot urmări subiectul unei poveşti pe care o ascult |
|
|
Nr.crt. |
Afirmaţii |
Da |
Nu |
Îmi place să repar lucrurile prin casă |
|
|
|
Pot înţelege o poveste înregistrată pe o casetă |
|
|
|
Utilizez cu uşurinţă aparatura şi unelte |
|
|
|
Găsesc că este dificil să stai mult timp nemişcat |
|
|
|
Îmi place să joc teatru |
|
|
|
Am nevoie de pauze pentru mişcare în timp ce învăţ |
|
|
Nr.crt. |
Afirmaţii |
Da |
Nu |
Îmi pace să recit şi să compun poezii |
|
|
|
Îmi place să dansez şi să creez noi paşi de dans |
|
|
|
Urmăresc mai uşor indicaţiile scrise decât cele orale |
|
|
|
Recunosc diferenţe dintre sunete asemănătoare |
|
|
|
Îmi plac orele în care realizez experimente |
|
|
|
Pot spune repede dacă două forme geometrice sunt identice |
|
|
Nr.crt. |
Afirmaţii |
Da |
Nu |
Conţinuturile pe care mi le amintesc mai uşor sunt celeprezentate în imagini |
|
|
|
Urmăresc mai uşor indicaţiile orale decât pe cele scrise |
|
|
|
Învăţ uşor numele instrumentelor dacă le ating sau examinez |
|
|
|
Pot să redau cu uşurinţă o formă pe care am văzut-o |
|
|
|
Pot urmări cu uşurinţă o hartă |
|
|
|
Pot pot să-mi reamintesc cu exactitate cuvintele şi tonul vocii unei persoane la câteva zile de la discuţie |
|
|
Nr.crt. |
Afirmaţii |
Da |
Nu |
Îmi amintesc mai bine direcţia dacă cineva îmi furnizează repere |
|
|
|
Observ uşor culorile sau combinaţiile de culori |
|
|
|
Îmi place să desenez |
|
|
|
Învăţ mai bine repetând lecţia cu voce tare |
|
|
|
Diferenţiez linii melodice asemănătoare |
|
|
|
Imi plac activităţile care necesită coordonarea mişcărilor |
|
|
NIVEL GIMNAZIAL ȘI LICEAL
Stilurile de învăţare - chestionar
Nume: ...................................................................
Acest chestionar te va ajuta să găseşti modul în care poţi învăţa cel mai bine.
B Nu există răspunsuri corecte sau greşite.
B Pentru completarea chestionarului ai la dispoziţie atât timp cât ai nevoie.
B În mod normal, completarea chestionarului durează între 20 şi 30 minute, dar nu este NICI O PROBLEMĂ dacă durează mai mult.
B Răspunde la întrebări prin DA sau NU.
B Încercuieşte doar un singur răspuns la fiecare întrebare.
B Pentru a obţine cele mai bune rezultate, sinceritatea este foarte importantă pentru completarea acetui chestioanar.
B Completează chestionarul pe cont propriu.
1. |
Când descrii o vacanţă/o petrecere unui prieten, vorbeşti în detaliu despre muzica, sunetele şi zgomotele pe care le-ai ascultat acolo? |
DA |
NU |
2. |
Te foloseşti de gestica mâinii când scrii? |
DA |
NU |
3. |
În locul ziarelor, preferi radioul sau televizorul pentru a te ţine la curent cu ultimele noutăţi sau ştiri sportive? |
DA |
NU |
4. |
La utilizarea unui calculator consideri că imaginile vizuale sunt utile, de exemplu: icoanele, imaginile din bara de meniuri, sublinierile colorate etc? |
DA |
NU |
5. |
Când notezi anumite informaţii preferi să nu iei notiţe, ci să desenezi diagrame, imagini reprezentative? |
DA |
NU |
6. |
Când joci X şi O poţi să-ţi imaginezi semnele X sau O în diferite poziţii? |
DA |
NU |
7. |
Îţi place să desfaci în elemente componente anumite obiecte şi să repari diferite lucruri (ex. bicicleta)? |
DA |
NU |
8. |
Când încerci să-ţi aminteşti ortografia unui cuvânt ai tendinţa de a scrie cuvântul respectiv de câteva ori pe o bucată de hârtie până găseşti o ortografie care arată corect? |
DA |
NU |
9. |
Când înveţi ceva nou, îţi plac instrucţiunile citite cu voce tare, discuţiile sau/şi cursurile orale? |
DA |
NU |
10. |
Îţi place să asamblezi diferite lucruri? |
DA |
NU |
11. |
La utilizarea calculatorului consideri că este util ca sunetele emise să avertizeze utilizatorul asupra unei greşeli făcute sau asupra terminării unui moment de lucru? |
DA |
NU |
12. |
Când recapitulezi/studiezi sau înveţi ceva nou, îţi place să utilizezi diagrame şi/sau imagini? |
DA |
NU |
13. |
Ai rapiditate şi eficienţă la copierea pe hârtie a unor informaţii? |
DA |
NU |
14. |
Dacă ţi se spune ceva, îţi aminteşti ce ţi s-a spus, fără repetarea acelei informaţii? |
DA |
NU |
15. |
Îţi place să efectuezi activităţi fizice în timpul liber (ex. sport, grădinărit, plimbări etc.)? |
DA |
NU |
16. |
Îţi place să asculţi muzică în timpul liber? |
DA |
NU |
17. |
Când vizitezi o galerie sau o expoziţie, sau când te uiţi la vitrinele magazinelor, îţi place să priveşti singur, în linişte? |
DA |
NU |
18. |
Găseşti că este mai uşor să îţi aminteşti numele oamenilor decât feţele lor? |
DA |
NU |
19. |
Când ortografiezi un cuvânt, scrii cuvântul pe hârtie înainte? |
DA |
NU |
20. |
Îţi place să te mişti în voie când lucrezi? |
DA |
NU |
21. |
Înveţi să ortografiezi un cuvânt prin pronunţarea acestuia? |
DA |
NU |
22. |
Când descrii o vacanţă/o petrecere unui prieten, vorbeşti despre cum arătau oamenii, despre hainele lor şi despre culorile acestora? |
DA |
NU |
23. |
Când începi o sarcină nouă, îţi place să începi imediat şi să rezolvi ceva atunci, pe loc? |
DA |
NU |
24. |
Înveţi mai bine dacă asişti la demonstrarea practică a unei abilităţi? |
DA |
NU |
25. |
Găseşti mai uşor să îţi aminteşti feţele oamenilor decât numele lor? |
DA |
NU |
26. |
Pronunţarea cu voce tare a unor lucruri te ajută să înveţi mai bine? |
DA |
NU |
27. |
Îţi place să demonstrezi şi să araţi altora diverse lucruri? |
DA |
NU |
28. |
Îţi plac discuţiile şi îţi place să asculţi opiniile celorlalţi? |
DA |
NU |
29. |
La îndeplinirea unei sarcini urmaţi anumite diagrame? |
DA |
NU |
30. |
Îţi place să joci diverse roluri? |
DA |
NU |
31. |
Preferi să mergi ,,pe teren” şi să afli singur informaţii, decât să îţi petreci timpul singur într-o bibliotecă? |
DA |
NU |
32. |
Când vizitezi o galerie sau o expoziţie, sau când te uiţi la vitrinele magazinelor, îţi place să vorbeşti despre articolele expuse şi să asculţi comentariile celorlaţi? |
DA |
NU |
33. |
Urmăreşti uşor un drum pe hartă? |
DA |
NU |
34. |
Crezi că unul din cele mai bune moduri de apreciere a unui exponat sau a unei sculpturi este să o atingi? |
DA |
NU |
35. |
Când citeşti o poveste sau un articol dintr-o revistă, îţi imaginezi scenele descrise în text? |
DA |
NU |
36. |
Când îndeplineşti diferite sarcini, ai tendinţa de a fredona în surdină un cântec sau de a vorbi cu tine însuţi? |
DA |
NU |
37. |
Te uiţi la imaginile dintr-o revistă înainte de a decide ce să îmbraci? |
DA |
NU |
38. |
Când planifici o călătorie nouă, îţi place să te sfătuieşti cu cineva în legătură cu locul destinaţiei? |
DA |
NU |
39. |
Ţi-a fost întotdeauna dificil să stai liniştit mult timp şi preferi să stai liniştit puţin timp, şi preferi să fii activ aproape tot timpul? |
DA |
NU |
Interpretarea chestionarului:
După completarea chestionarului, află care este stilul tău de învăţare. Încercuieşte numai numărul întrebăriilor la care ai răspuns cu DA.
Vizual/A vedea |
Auditiv/ Ascultare |
Practic |
4 6 8 12 13 17 22 24 25 29 33 35 37 |
1 3 9 11 14 16 18 21 26 28 32 36 38 |
2 5 7 10 15 19 20 23 27 30 31 34 39 |
Total întrebări încercuite: ............. |
Total întrebări încercuite: ............. |
Total întrebări încercuite: ............ |
ð
ð Acum marchează pe graficul de mai jos numărul total de întrebări încercuite pentru fiecare stil de învăţare.
ð Cea mai înaltă curbă din grafic arată stilul tău de învăţare preferat.
ð Dacă curba are o evoluţie aproximativ egală înseamnă că îţi place să utilizezi toate stilurile de învăţare.
Caracteristicile celui care învaţă
Vizual/A vedea |
Auditiv/Ascultare |
Practic |
Îl ajută dacă ia notiţe sau dacă desenează ceva. |
Îşi aminteşte ce spune sau ce aude. |
Îşi aminteşte ce face, împreună cu toate experienţele trecute. |
Îl ajută graficele şi ima-ginile. |
Vorbeşte tare cu el/ea însuşi/însăşi. |
Îi plac recompensele cu caracter fizic. |
Întâmpină dificultăţi la concentrarea asupra unor activităţi verbale. |
Nu se descurcă întotdeauna cu instrucţiunile scriese. |
Îi place să atingă oamenii în timp ce vorbeşte cu ei. |
Preferă să privească decât să vorbească sau treacă la acţiune. |
Îi place să asculte pe alţii citind ceva cu voce tare. |
Rezolvă efectiv proble-mele. |
Este de multe ori bine organizat. |
Şopteşte în timp ce citeşte. |
Bate din picior/cu creionul în masă. |
Îşi aminteşte ce vede. |
Îi plac discuţiile din clasă. |
Găseşte modalităţi de a se deplasa. |
Aşează informaţiile pri-mite în format vizual. |
Are nevoie să vorbească în timp ce învaţă lucruri noi. |
Îşi pierde interesul când nu este implicat în mod activ. |
Îi place să citească şi ortografiază bine. |
Îşi aminteşte numele oame-nilor. |
Nu ortografiază bine. |
Are o personalitate tăcu-tă, liniştită. |
Fredonează/cântă. |
Are o personalitate deschi-să. |
Observă detaliile. |
Zgomotul este un element de distragere a atenţiei. |
Nu poate sta liniştit mult timp. |