NIVEL PRIMAR

Nume..........................................

STILURI DE ÎNVĂŢARE

Nr.crt.

Afirmaţii

Da

Nu

  1.  

Imi place să discut  materialul de învăţat cu un coleg

  1.  

Învăţ mai bine auzindu-mi propria voce

  1.  

Prefer să învăţ ceva nou citind despre acest subiect

  1.  

Adesea notez informaţiile pentru anu le uita

  1.  

Prefer exerciţiile fizice

  1.  

Învăţ mai bine după imagini

Nr.crt.

Afirmaţii

Da

Nu

  1.  

Sunt capabil să vizualizez informaţia

  1.  

Învăţ uşor când cineva îmi explică

  1.  

Îmi scriu anumite observaţii pentru a reveni asupra lor

  1.  

Pot număra silabele dintr-un cuvânt lung pe care îl aud

  1.  

Învăţ cântecele foarte uşor

  1.  

Îmi plac discuţiile în grupuri mici

Nr.crt.

Afirmaţii

Da

Nu

  1.  

Îmi amintesc uşor mărimea, forma şi culoarea obiectelor

  1.  

Repet adesea instrucţiunileprimite

  1.  

Îmi place să lucrez cu mâinile

  1.  

Îmi amintesc uşor detaliile vizuale  ale locurilor vizitate

  1.  

Utiţizez mâinile şi mişcări corporale când explic ceva

  1.  

Învăţ mai ine dacă mă mişc în timpul studiului

Nr.crt.

Afirmaţii

Da

Nu

  1.  

Dacă vreau să asamblez o bicicletă am nevoie de insctrucţiuni

  1.  

Îmi amintesc mai uşor obiectele pe care le ating

  1.  

Învăţ mai bine privind la altcineva

  1.  

Bat din degete când sunt aşezat

  1.  

Îmi place să construiesc lucruri

  1.  

Pot urmări subiectul unei poveşti pe care o ascult

Nr.crt.

Afirmaţii

Da

Nu

  1.  

Îmi place să repar lucrurile prin casă

  1.  

Pot înţelege o poveste înregistrată pe o casetă

  1.  

Utilizez cu uşurinţă aparatura şi unelte

  1.  

Găsesc că este dificil să stai mult timp nemişcat

  1.  

Îmi place să joc teatru

  1.  

Am nevoie de pauze pentru mişcare în timp ce învăţ

Nr.crt.

Afirmaţii

Da

Nu

  1.  

Îmi pace să recit şi să compun poezii

  1.  

Îmi place să dansez şi să creez noi paşi de dans

  1.  

Urmăresc mai uşor indicaţiile scrise decât cele orale

  1.  

Recunosc diferenţe dintre sunete asemănătoare

  1.  

Îmi plac orele în care realizez experimente

  1.  

Pot spune repede dacă două forme geometrice  sunt identice

Nr.crt.

Afirmaţii

Da

Nu

  1.  

Conţinuturile pe care mi le amintesc mai uşor sunt celeprezentate în imagini

  1.  

Urmăresc mai uşor indicaţiile orale decât pe cele scrise

  1.  

Învăţ uşor numele instrumentelor dacă le ating sau examinez

  1.  

Pot să redau cu uşurinţă o formă pe care am văzut-o

  1.  

Pot urmări cu uşurinţă o hartă

  1.  

Pot pot să-mi reamintesc cu exactitate cuvintele şi tonul vocii unei persoane la câteva zile de la discuţie

Nr.crt.

Afirmaţii

Da

Nu

  1.  

Îmi amintesc mai bine direcţia dacă cineva îmi furnizează repere

  1.  

Observ uşor culorile sau combinaţiile de culori

  1.  

Îmi place să desenez

  1.  

Învăţ mai bine repetând lecţia cu voce tare

  1.  

Diferenţiez linii melodice asemănătoare

  1.  

Imi plac activităţile care necesită coordonarea mişcărilor

NIVEL GIMNAZIAL ȘI LICEAL

Stilurile de învăţare - chestionar

Nume: ...................................................................

Acest chestionar te va ajuta să găseşti modul în care poţi învăţa cel mai bine.

B   Nu există răspunsuri corecte sau greşite.

B   Pentru completarea chestionarului ai la dispoziţie atât timp cât ai nevoie.

B   În mod normal, completarea chestionarului durează între 20 şi 30 minute, dar nu este NICI O PROBLEMĂ dacă durează mai mult.

B   Răspunde la întrebări prin DA sau NU.

B   Încercuieşte doar un singur răspuns la fiecare întrebare.

B   Pentru a obţine cele mai bune rezultate, sinceritatea este foarte importantă pentru completarea acetui chestioanar.

B   Completează chestionarul pe cont propriu.

1.

Când descrii o vacanţă/o petrecere unui prieten, vorbeşti în detaliu despre muzica, sunetele şi zgomotele pe care le-ai ascultat acolo?

DA

NU

2.

Te foloseşti de gestica mâinii când scrii?

DA

NU

3.

În locul ziarelor, preferi radioul sau televizorul pentru a te ţine la curent cu ultimele noutăţi sau ştiri sportive?

DA

NU

4.

La utilizarea unui calculator consideri că imaginile vizuale sunt utile, de exemplu: icoanele, imaginile din bara de meniuri, sublinierile colorate etc?

DA

NU

5.

Când notezi anumite informaţii preferi să nu iei notiţe, ci să desenezi diagrame, imagini reprezentative?

DA

NU

6.

Când joci X şi O poţi să-ţi imaginezi semnele X sau O în diferite poziţii?

DA

NU

7.

Îţi place să desfaci în elemente componente anumite obiecte şi să repari diferite lucruri (ex. bicicleta)?

DA

NU

8.

Când încerci să-ţi aminteşti ortografia unui cuvânt ai tendinţa de a scrie cuvântul respectiv de câteva ori pe o bucată de hârtie până găseşti o ortografie care arată corect?

DA

NU

9.

Când înveţi ceva nou, îţi plac instrucţiunile citite cu voce tare, discuţiile sau/şi cursurile orale?

DA

NU

10.

Îţi place să asamblezi diferite lucruri?

DA

NU

11.

La utilizarea calculatorului consideri că este util ca sunetele emise să avertizeze utilizatorul asupra unei greşeli făcute sau asupra terminării unui moment de lucru?

DA

NU

12.

Când recapitulezi/studiezi sau înveţi ceva nou, îţi place să utilizezi diagrame şi/sau imagini?

DA

NU

13.

Ai rapiditate şi eficienţă la copierea pe hârtie a unor informaţii?

DA

NU

14.

Dacă ţi se spune ceva, îţi aminteşti ce ţi s-a spus, fără repetarea acelei informaţii?

DA

NU

15.

Îţi place să efectuezi activităţi fizice în timpul liber (ex. sport, grădinărit, plimbări etc.)?

DA

NU

16.

Îţi place să asculţi muzică în timpul liber?

DA

NU

17.

Când vizitezi o galerie sau o expoziţie, sau când te uiţi la vitrinele magazinelor, îţi place să priveşti singur, în linişte?

DA

NU

18.

Găseşti că este mai uşor să îţi aminteşti numele oamenilor decât feţele lor?

DA

NU

19.

Când ortografiezi un cuvânt, scrii cuvântul pe hârtie înainte?

DA

NU

20.

Îţi place să te mişti în voie când lucrezi?

DA

NU

21.

Înveţi să ortografiezi un cuvânt prin pronunţarea acestuia?

DA

NU

22.

Când descrii o vacanţă/o petrecere unui prieten, vorbeşti despre cum arătau oamenii, despre hainele lor şi despre culorile acestora?

DA

NU

23.

Când începi o sarcină nouă, îţi place să începi imediat şi să rezolvi ceva atunci, pe loc?

DA

NU

24.

Înveţi mai bine dacă asişti la demonstrarea practică a unei abilităţi?

DA

NU

25.

Găseşti mai uşor să îţi aminteşti feţele oamenilor decât numele lor?

DA

NU

26.

Pronunţarea cu voce tare a unor lucruri te ajută să înveţi mai bine?

DA

NU

27.

Îţi place să demonstrezi şi să araţi altora diverse lucruri?

DA

NU

28.

Îţi plac discuţiile şi îţi place să asculţi opiniile celorlalţi?

DA

NU

29.

La îndeplinirea unei sarcini urmaţi anumite diagrame?

DA

NU

30.

Îţi place să joci diverse roluri?

DA

NU

31.

Preferi să mergi ,,pe teren” şi să afli singur informaţii, decât să îţi petreci timpul singur într-o bibliotecă?

DA

NU

32.

Când vizitezi o galerie sau o expoziţie, sau când te uiţi la vitrinele magazinelor, îţi place să vorbeşti despre articolele expuse şi să asculţi comentariile celorlaţi?

DA

NU

33.

Urmăreşti uşor un drum pe hartă?

DA

NU

34.

Crezi că unul din cele mai bune moduri de apreciere a unui exponat sau a unei sculpturi este să o atingi?

DA

NU

35.

Când citeşti o poveste sau un articol dintr-o revistă, îţi imaginezi scenele descrise în text?

DA

NU

36.

Când îndeplineşti diferite sarcini, ai tendinţa de a fredona în surdină un cântec sau de a vorbi cu tine însuţi?

DA

NU

37.

Te uiţi la imaginile dintr-o revistă înainte de a decide ce să îmbraci?

DA

NU

38.

Când planifici o călătorie nouă, îţi place să te sfătuieşti cu cineva în legătură cu locul destinaţiei?

DA

NU

39.

Ţi-a fost întotdeauna dificil să stai liniştit mult timp şi preferi să stai liniştit puţin timp, şi preferi să fii activ aproape tot timpul?

DA

NU

Interpretarea chestionarului:

După completarea chestionarului, află care este stilul tău de învăţare. Încercuieşte numai numărul întrebăriilor la care ai răspuns cu DA.

Vizual/A vedea

Auditiv/

Ascultare

Practic

4

6

8

12

13

17

22

24

25

29

33

35

37

1

3

9

11

14

16

18

21

26

28

32

36

38

2

5

7

10

15

19

20

23

27

30

31

34

39

Total întrebări încercuite:

.............

Total întrebări încercuite:

.............

Total întrebări încercuite:

............

ð  

ð   Acum marchează pe graficul de mai jos numărul total de întrebări încercuite pentru fiecare stil de învăţare.

ð   Cea mai înaltă curbă din grafic arată stilul tău de învăţare preferat.

ð   Dacă curba are o evoluţie aproximativ egală înseamnă că îţi place să utilizezi toate stilurile de învăţare.

edud9

 

Caracteristicile celui care învaţă

Vizual/A vedea

Auditiv/Ascultare

Practic

Îl ajută dacă ia notiţe sau dacă desenează ceva.

Îşi aminteşte ce spune sau ce aude.

Îşi aminteşte ce face, împreună cu toate experienţele trecute.

Îl ajută graficele şi ima-ginile.

Vorbeşte tare cu el/ea însuşi/însăşi.

Îi plac recompensele cu caracter fizic.

Întâmpină dificultăţi la concentrarea asupra unor activităţi verbale.

Nu se descurcă întotdeauna cu instrucţiunile scriese.

Îi place să atingă oamenii în timp ce vorbeşte cu ei.

Preferă să privească decât să vorbească sau treacă la acţiune.

Îi place să asculte pe alţii citind ceva cu voce tare.

Rezolvă efectiv proble-mele.

Este de multe ori bine organizat.

Şopteşte în timp ce citeşte.

Bate din picior/cu creionul în masă.

Îşi aminteşte ce vede.

Îi plac discuţiile din clasă.

Găseşte modalităţi de a se deplasa.

Aşează informaţiile pri-mite în format vizual.

Are nevoie să vorbească în timp ce învaţă lucruri noi.

Îşi pierde interesul când nu este implicat în mod activ.

Îi place să citească şi ortografiază bine.

Îşi aminteşte numele  oame-nilor.

Nu ortografiază bine.

Are o personalitate tăcu-tă, liniştită.

Fredonează/cântă.

Are o personalitate deschi-să.

Observă detaliile.

Zgomotul este un element de distragere a atenţiei.

Nu poate sta liniştit mult timp.