Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate

De multe ori adulţii au percepţia potrivit căreia perioada copilăriei este una lipsită de griji. Această percepţie este una eronată, deoarece nu doar adulţii, dar şi copiii sunt victime ale efectelor negative ale stresului. Mai mult, numărul copiilor ce resimt aceste efecte negative ale stresului se află în continua creştere. Cauzele stresului la aceasta vârstă se află în mediul primar al copilului: şcoală, familie, prieteni. Un număr crescut de copiii se confruntă cu probleme legate de violenţă la scoală, presiunea grupului de preiteni, presiunea de a avea note bune la scoală, implicare în activităţi extracuriculare etc. In functie de interpretarile pe care elevii le confera acestor cerinte ei pot dezvolta distres emotional. Fiecare elev experenţiaza stresul la un moment dat, de-a lungul scolaritatii sale. În lipsa mecanismelor de coping la stres, elevul poate intra în viata adultă fara sa fi dobândit instrumentele necesare pentru a face fată complexitaţii vieţii. Pentru a face faţă situaţiilor stresante, elevul are nevoie să işi recunoască gândurile, emoţiile şi modificările fiziologice care apar în timpul stresului. Odată identificate acestea, elevul este ajutat sa facă o analiză a lor, să identifice disfuncţionalitatea / caracterul lor deadaptativ lor. În acelaşi timp, elevul poate prezenta ce gânduri sau emoţii doireşte sa aibă într-o situaţie dată pentru a se simţi bine. Un exerciţiu pentru identificarea gândurilor si emoţiilor dezadaptative din timpul stresului şi treansforarea lor în gânduri si emoţii adaptative este jocul “Termometrul”.