PLAN DE DEZVOLTARE PROFESIONALA A PROFESORULUI

Propunător: prof. Szeneszy Daniela

Şcoala Gimnazială Gimnazială Nr. 2 Bocșa

Inventarul nevoilor de dezvoltare profesională

  1. Perfecționarea cunoștințelor în domeniul incluziunii școlare
  2. Perfecționarea tehnologiilor de prelucrare a informațiilor și e-Learning
  3. Perfecționarea cunoștințelor în domeniul managementului performant în școală
  4. Perfecționarea cunoștințelor de predare-învățare-evaluare din perspective moderne

Plan de acţiune

Obiective

Timp

Resurse

Obstacole

Soluţii pentru depăşirea obstacolelor

Observaţii

1.Valorificarea oportunităților de perfecționare a cunoștințelor în domeniul incluziunii

Noiembrie

Decembrie

Cursul de formare ''Metode și instrumente pentru incluziune școlara"

Resurse de timp limitate comparativ cu volumul de achiziții de informații necesar

- gestionarea eficientă a resurselor de timp

- experiența la clasă

- utilizarea internetului

- munca în echipă

- utilizarea cunoștințelor dobândite la cursurile de formare

Cunoștințele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă

Termen:

Permanent

2.Valorificarea oportunităților de perfecționare a tehnologiilor de prelucrare a informațiilor, de comunicație (TIC) și e-Learning în educație

Noiembrie

Decembrie

Cursul de formare ''Metode și instrumente pentru incluziune școlara"

Resurse materiale limitate (laborator de informatică amenajat în spațiu mic și cu număr insuficient de locuri)

- Activități pe grupe de elevi

- experiența la clasă

- utilizarea internetului

- munca în echipă

- utilizarea cunoștințelor dobândite la cursurile de formare

Cunoștințele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă

Termen:

Permanent

3.Valorificarea oportunităților de perfecționare a cunoștințelor în domeniul managementului performant în educație

Noiembrie

Decembrie

Cursul de formare ''Leadership și management performant în educație"

Resurse de timp limitate comparativ cu volumul de achiziții de informații necesar

- gestionarea eficientă a resurselor de timp

- utilizarea internetului

- munca în echipă

- utilizarea cunoștințelor dobândite la cursurile de formare

Cunoștințele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă, în rezolvarea situațiilor problemă

Termen:

Permanent

.Valorificarea oportunităților de perfecționare a cunoștințelor în didacticii limbii engleze din perspective moderne

Septembrie

Iulie

Masterul ''Lingvistică aplicată-Perspective moderne în didactica limbii engleze''

Resurse de timp limitate comparativ cu volumul de achiziții de informații necesar

- gestionarea eficientă a resurselor de timp

Cunoștințele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă

Termen:

Permanent

PLAN DE DEZVOLTARE PROFESIONALA A PROFESORULUI

Propunător: înv. Toma Maria

Şcoala Gimnazială Gimnazială Nr. 2 Bocșa

Inventarul nevoilor de dezvoltare profesională

  1. Participarea la viaţa comunităţii
  2. Perfecţionarea cunoştinţelor în domeniul incluziunii şcolare
  3. Perfecţionarea tehnologiilor de prelucrare a informaţiilor, de   comunicaţie (TIC) şi e - Learning în educaţie 
  1. Competențe de evaluare continuă la clasă

        

Plan de acţiune

Obiective

Timp

Resurse

Obstacole

Soluţii pentru depăşirea obstacolelor

Observaţii

Participarea la viaţa comunităţii

Septembrie 2018-iunie 2019

Implicarea şcolii şi a comunităţii  în Proiectul MISOB

Solicitarea elevilor implicaţi în proiect

Organizarea activităţilor într-o formă recreativă

Acomodarea anteprescolarilor cu viata de elev

Valorificarea oportunităţilor de perfecţionare a cunoştinţelor în domeniul incluziunii şcolare

Noiembrie decembrie 2018

Cursul de formare Metode şi instrumente pentru incluziune şcolară

Resurse de timp limitate comparativ cu volumul de achiziţii de informaţii necesar

Gestionarea eficientă a resurselor de timp

Experienţa dobândită la clasă

Informarea şi comunicarea prin intermediul internetului

Munca în echipă

Utilizarea cunoştinţelor asimilate la cursurile de perfecţionare desfăşurate anterior

Cunoştinţele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă

Valorificarea oportunităţilor de perfecţionare a tehnologiilor de prelucrare a informaţiilor, de   comunicaţie (TIC) şi e - Learning în educaţie 

Noiembrie decembrie 2018

Cursul de formare Metode şi instrumente pentru incluziune şcolară. Modulul1 Tehnologii de prelucrare a informaţiilor, de   comunicaţie (TIC) şi e - Learning în educaţie 

Resurse materiale limitate ( laborator de informatică amenajat în spaţiu mic şi cu număr insuficient de locuri)

Activităţi pe grupe de elevi.

Munca în echipă

Experienţa dobândită la clasă

Informarea şi comunicarea prin intermediul internetului

Utilizarea cunoştinţelor asimilate la cursurile de perfecţionare desfăşurate anterior

Cunoştinţele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă

Competențe de evaluare continuă la clasă

Ianuarie

Iunie

2019

Cursuri de formare
Gamă variată de instrumente de evaluare
Pentru a identifica diferențele în progresul elevilor
Studiu individual

Lipsa motivării elevilor de a rezolva exercițiile

Utilizarea unei game variate de instrumente
Identificarea elevilor care au nevoie de atenție suplimentară
Ajustarea materialelor didactice
Și metodelor în cazul neatingerii obiectivelor

Cunoştinţele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă

 

PLAN   DE  DEZVOLTARE  PERSONALĂ

          Moto:
              .....

AUTOREFLECȚIA

Sunt cadru didactic de ... ani și  mă  interesează  să  contribui  la  procesul  de  dezvoltare  al  școlarilor, indiferent  de:  sex, rasă, cultură.

          REDACTAREA   PLANULUI. VIZIUNEA:

Îmi  place  și  vreau  să  ofer   posibilitatea  ca  fiecare  să  se  simtă  bine  și  util, de   a-și  exprima ,,eul’’  prin  propria  identitate,  asigurând  tuturor  egalitate  de   şanse. Dezvolt  gustul  de  a  trăi,   mă apăr  față  de  primejdii, fac  totul  ca  să  mă stăpânesc  în  fața   lumii, doresc  înflorirea  vieții  personale în  siguranță  și confort  material.  Sunt  um  om  cu  un  spirit  realist  și  practic, cu  mult  bun  simț, care  vede  lucrurile  cu  simplitate  și   le  judecă  sănătos.   Așa  cum  se  spune , am  "un  fir  de  plumb" de  care  nu  se  desparte  niciodată; de  altfel, nu  se  pierde  în  nori.   De   aceea, am  întru  totul  spiritul  utilizatorulul  de drept, care  înțelege  să  se  servească  de  obiecte  și  să  se  instaleze  practic  în  viața  materială.

  • ŢINTE STRATEGICE 

                   Comunicare  eficientă  cu:  copiii, părinţii,rudele  de  familie, personalul  din  școală  şi  alte  persoane  din  comunitate.

                   Facilitarea  dezvoltării  și  implementării  unei  viziuni comune, sănătoase  în  familie, pentru  viitorul  copiilor mei  și  pentru  comunitatea  din  care  fac  parte.

                   Colaborarea  cu  persoanele  abilitate  pentru  a  planifica  şi implementa activităţi care  promovează  realizarea obiectivelor şcolii  în  localitatea  natală.  

  • OPŢIUNI STRATEGICE

                   Susţinerea    elementelor  de  cultură  pozitivă,  tradiționale  zonei  în  care  trăiesc şi  promovarea  în  activitatea  din școală.

                   Participarea   la  elaborarea  de   programe  de  instruire  care  promovează  bunele  manieri  și  respectarea  tradițiilor  locului  natal.

                   Demonstrarea   competenţelor  şi  aptitudinilor  de  a  conduce  sau  a  fi   într-o   echipă  eficientă  sau  ca  jucător  în  cadrul  grădiniței  unde  lucrez  şi  comunitatea  unde  trăiesc.

MISIUNEA  CA  DASCĂL:

  • Asigurarea unui  act  educaţional  de  performanţă, care  să  contribuie  la  formarea  unei  personalităţi  autonome  şi creative, la  formarea  unor copii: sănătoşi, creativi, eficienţi, activi, cooperanţi  care  să  se  adapteze  uşor  la  regimul  muncii  şcolare  şi  la  orice  situaţie  în viaţă.
  • Acumularea de  către  copii  a  tehnicilor  de  muncă  intelectuală  şi  practică  necesară  instruirii şi  autoinstruirii, pe  durata  întregii  vieţi.
  • Educarea copiilor în spiritul respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale  omului, al demnităţii umane şi toleranţei, al  schimbului de  opinii.
  • Asigurarea părinţilor  că  educaţia  copiilor  lor  se  face  într-un  mediu  sigur, într-o  formare  personală  permanentă.

ANALIZA  DIAGNOSTICĂ:

  • Am calitatea personalului didactic – grad didactic I și studii  de specialitate .
  • Pe parcursul  celor 35  de  ani  am  participat  la  concursuri  şi  proiecte  locale si zonale.

  RESURSE   MATERIALE   ŞI   FINANCIARE

  • Școala este o cladire nouă și dispune de materiale didactice adecvate
  • Materialul didactic  existent  a  fost  recondiţionat.

 RESURSE   CURRICULARE

  • Materiale curriculare: planuri de învăţământ, programe şcolare, auxiliare curriculare, caiete de lucru, ghiduri;

INDICATORI   DE   EVALUARE   A  PERFORMANȚELOR:

  • Rezultate şcolare  foarte  bune .
  • satisfacerea cerinţelor  părinţilor.

    ŢINTE  STRATEGICE :

  • Modernizarea şi  dezvoltarea  bazei  materiale pentru  promovarea  unui  învăţământ  modern:
  • Curriculum: - utilizarea de  soft  educaţional  adecvat  curriculum-ului  şcolar.
  • Resurse umane: - adaptarea  metodelor  didactice  la  noile  tehnologii  informaţionale.
  • Baza materială  şi  financiară –accesarea de  fonduri finanţare  şi  prin mărirea  contribuţiei comunităţii locale, ca urmarea şcolarizare la nevoile acesteia.

 Asigurarea  accesului  egal  şi  sporit  al  copiilor spre  cunoaştere  şi  acţiune:

  • Curriculum: - realizarea de  planuri  de  intervenţie  pentru  copii  rromi .
  • Respectarea  numărului  de  copii  înscriși  la  școală.         
  • Înscrierea  tuturor  copiilor, inclusiv  a  celor  de  etnie  rromă.
  • Baza  materială  şi  financiară – continuarea  procesului  de  informatizare  a  unităţii  prin: achiziţionarea  de  computere.

Parteneriat  educativ  eficient:

  • Curriculum: - creşterea gradului  de  consultare  al  părinţilor  în  alegerea  disciplinelor  opţionale  şi  acordarea  conţinuturilor  acestora  la  nevoile  concrete  ale actului  educativ;                   
  • Resurse umane:     -  perceperea  şi  utilizarea  copiilor  ca  parteneri  în  derularea  actului  educativ;                                      

  -  proiectarea  şi  desfăşurarea  unor  activităţi  de  consiliere  socială  cu  părinţii;                                 

Dezvoltarea managementului clasei prin implementarea unor strategii educaţionale astfel încât să fie centrată pe copil pentru a-i dezvolta personalitatea şi adaptarea la viaţa şcolară să se facă rapid:

  • Curriculum: - diversificarea strategiilor de predare-învăţare şi individualizarea instruirii.
  • Resurse umane: - autoperfecţionarea  şi  perfecţionarea  prin  cursuri  în  domeniul  strategiilor  de  cooperare  şi  educaţie  de   tip  inclusiv.

        Baza  materială  şi  financiară – procurarea  şi  confecţionarea  de  materiale  didactice  specifice.                                                

  • REVIZUIREA ANUALĂ

 Reflecție :

Colaborarea  cu  familiile  școlarilor  de  sub  îndrumare  şi  cu  membri  comunităţii  să  răspundă  intereselor  comunităţii  și  diverselor momente  ale  vieții

Mobilizarea  resurselor  existente , iar  la  nevoie  și  cele  permise  de  comunitate  pentru  a  prezenta    și  promova  modele  de  comportare  și  talente    în  concordanță  cu  nevoile  societății.

  FINALIZAREA   PLANULUI

Planul  de  dezvoltare  se  concentrează  pe  domeniile  identificate  de  creştere, bunăstare  și  stabilitate  a  propriei   vieți; răspunde  şi  interacţionează  cu  cerințele  sociale,  economice,  juridice  şi  culturale  ale  societății  în  care  trăiesc; pune   în  aplicare  toate  laturile personalității, valorificandu-le la un nivel superior.