PLAN DE DEZVOLTARE PROFESIONALA A PROFESORULUI
Propunător: prof. Szeneszy Daniela
Şcoala Gimnazială Gimnazială Nr. 2 Bocșa
Inventarul nevoilor de dezvoltare profesională
- Perfecționarea cunoștințelor în domeniul incluziunii școlare
- Perfecționarea tehnologiilor de prelucrare a informațiilor și e-Learning
- Perfecționarea cunoștințelor în domeniul managementului performant în școală
- Perfecționarea cunoștințelor de predare-învățare-evaluare din perspective moderne
Plan de acţiune
Obiective |
Timp |
Resurse |
Obstacole |
Soluţii pentru depăşirea obstacolelor |
Observaţii |
1.Valorificarea oportunităților de perfecționare a cunoștințelor în domeniul incluziunii |
Noiembrie Decembrie |
Cursul de formare ''Metode și instrumente pentru incluziune școlara" |
Resurse de timp limitate comparativ cu volumul de achiziții de informații necesar |
- gestionarea eficientă a resurselor de timp - experiența la clasă - utilizarea internetului - munca în echipă - utilizarea cunoștințelor dobândite la cursurile de formare |
Cunoștințele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă Termen: Permanent |
2.Valorificarea oportunităților de perfecționare a tehnologiilor de prelucrare a informațiilor, de comunicație (TIC) și e-Learning în educație |
Noiembrie Decembrie |
Cursul de formare ''Metode și instrumente pentru incluziune școlara" |
Resurse materiale limitate (laborator de informatică amenajat în spațiu mic și cu număr insuficient de locuri) |
- Activități pe grupe de elevi - experiența la clasă - utilizarea internetului - munca în echipă - utilizarea cunoștințelor dobândite la cursurile de formare |
Cunoștințele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă Termen: Permanent |
3.Valorificarea oportunităților de perfecționare a cunoștințelor în domeniul managementului performant în educație |
Noiembrie Decembrie |
Cursul de formare ''Leadership și management performant în educație" |
Resurse de timp limitate comparativ cu volumul de achiziții de informații necesar |
- gestionarea eficientă a resurselor de timp - utilizarea internetului - munca în echipă - utilizarea cunoștințelor dobândite la cursurile de formare |
Cunoștințele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă, în rezolvarea situațiilor problemă Termen: Permanent |
.Valorificarea oportunităților de perfecționare a cunoștințelor în didacticii limbii engleze din perspective moderne |
Septembrie Iulie |
Masterul ''Lingvistică aplicată-Perspective moderne în didactica limbii engleze'' |
Resurse de timp limitate comparativ cu volumul de achiziții de informații necesar |
- gestionarea eficientă a resurselor de timp |
Cunoștințele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă Termen: Permanent |
PLAN DE DEZVOLTARE PROFESIONALA A PROFESORULUI
Propunător: înv. Toma Maria
Şcoala Gimnazială Gimnazială Nr. 2 Bocșa
Inventarul nevoilor de dezvoltare profesională
- Participarea la viaţa comunităţii
- Perfecţionarea cunoştinţelor în domeniul incluziunii şcolare
- Perfecţionarea tehnologiilor de prelucrare a informaţiilor, de comunicaţie (TIC) şi e - Learning în educaţie
- Competențe de evaluare continuă la clasă
Plan de acţiune
Obiective |
Timp |
Resurse |
Obstacole |
Soluţii pentru depăşirea obstacolelor |
Observaţii |
Participarea la viaţa comunităţii |
Septembrie 2018-iunie 2019 |
Implicarea şcolii şi a comunităţii în Proiectul MISOB |
Solicitarea elevilor implicaţi în proiect |
Organizarea activităţilor într-o formă recreativă |
Acomodarea anteprescolarilor cu viata de elev |
Valorificarea oportunităţilor de perfecţionare a cunoştinţelor în domeniul incluziunii şcolare |
Noiembrie decembrie 2018 |
Cursul de formare Metode şi instrumente pentru incluziune şcolară |
Resurse de timp limitate comparativ cu volumul de achiziţii de informaţii necesar |
Gestionarea eficientă a resurselor de timp Experienţa dobândită la clasă Informarea şi comunicarea prin intermediul internetului Munca în echipă Utilizarea cunoştinţelor asimilate la cursurile de perfecţionare desfăşurate anterior |
Cunoştinţele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă |
Valorificarea oportunităţilor de perfecţionare a tehnologiilor de prelucrare a informaţiilor, de comunicaţie (TIC) şi e - Learning în educaţie |
Noiembrie decembrie 2018 |
Cursul de formare Metode şi instrumente pentru incluziune şcolară. Modulul1 Tehnologii de prelucrare a informaţiilor, de comunicaţie (TIC) şi e - Learning în educaţie |
Resurse materiale limitate ( laborator de informatică amenajat în spaţiu mic şi cu număr insuficient de locuri) |
Activităţi pe grupe de elevi. Munca în echipă Experienţa dobândită la clasă Informarea şi comunicarea prin intermediul internetului Utilizarea cunoştinţelor asimilate la cursurile de perfecţionare desfăşurate anterior |
Cunoştinţele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă |
Competențe de evaluare continuă la clasă |
Ianuarie Iunie 2019 |
Cursuri de formare |
Lipsa motivării elevilor de a rezolva exercițiile |
Utilizarea unei game variate de instrumente |
Cunoştinţele asimilate vor fi valorificate în activitatea la clasă |
PLAN DE DEZVOLTARE PERSONALĂ
Moto:
.....
AUTOREFLECȚIA
Sunt cadru didactic de ... ani și mă interesează să contribui la procesul de dezvoltare al școlarilor, indiferent de: sex, rasă, cultură.
REDACTAREA PLANULUI. VIZIUNEA:
Îmi place și vreau să ofer posibilitatea ca fiecare să se simtă bine și util, de a-și exprima ,,eul’’ prin propria identitate, asigurând tuturor egalitate de şanse. Dezvolt gustul de a trăi, mă apăr față de primejdii, fac totul ca să mă stăpânesc în fața lumii, doresc înflorirea vieții personale în siguranță și confort material. Sunt um om cu un spirit realist și practic, cu mult bun simț, care vede lucrurile cu simplitate și le judecă sănătos. Așa cum se spune , am "un fir de plumb" de care nu se desparte niciodată; de altfel, nu se pierde în nori. De aceea, am întru totul spiritul utilizatorulul de drept, care înțelege să se servească de obiecte și să se instaleze practic în viața materială.
- ŢINTE STRATEGICE
Comunicare eficientă cu: copiii, părinţii,rudele de familie, personalul din școală şi alte persoane din comunitate.
Facilitarea dezvoltării și implementării unei viziuni comune, sănătoase în familie, pentru viitorul copiilor mei și pentru comunitatea din care fac parte.
Colaborarea cu persoanele abilitate pentru a planifica şi implementa activităţi care promovează realizarea obiectivelor şcolii în localitatea natală.
- OPŢIUNI STRATEGICE
Susţinerea elementelor de cultură pozitivă, tradiționale zonei în care trăiesc şi promovarea în activitatea din școală.
Participarea la elaborarea de programe de instruire care promovează bunele manieri și respectarea tradițiilor locului natal.
Demonstrarea competenţelor şi aptitudinilor de a conduce sau a fi într-o echipă eficientă sau ca jucător în cadrul grădiniței unde lucrez şi comunitatea unde trăiesc.
MISIUNEA CA DASCĂL:
- Asigurarea unui act educaţional de performanţă, care să contribuie la formarea unei personalităţi autonome şi creative, la formarea unor copii: sănătoşi, creativi, eficienţi, activi, cooperanţi care să se adapteze uşor la regimul muncii şcolare şi la orice situaţie în viaţă.
- Acumularea de către copii a tehnicilor de muncă intelectuală şi practică necesară instruirii şi autoinstruirii, pe durata întregii vieţi.
- Educarea copiilor în spiritul respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, al demnităţii umane şi toleranţei, al schimbului de opinii.
- Asigurarea părinţilor că educaţia copiilor lor se face într-un mediu sigur, într-o formare personală permanentă.
ANALIZA DIAGNOSTICĂ:
- Am calitatea personalului didactic – grad didactic I și studii de specialitate .
- Pe parcursul celor 35 de ani am participat la concursuri şi proiecte locale si zonale.
RESURSE MATERIALE ŞI FINANCIARE
- Școala este o cladire nouă și dispune de materiale didactice adecvate
- Materialul didactic existent a fost recondiţionat.
RESURSE CURRICULARE
- Materiale curriculare: planuri de învăţământ, programe şcolare, auxiliare curriculare, caiete de lucru, ghiduri;
INDICATORI DE EVALUARE A PERFORMANȚELOR:
- Rezultate şcolare foarte bune .
- satisfacerea cerinţelor părinţilor.
ŢINTE STRATEGICE :
- Modernizarea şi dezvoltarea bazei materiale pentru promovarea unui învăţământ modern:
- Curriculum: - utilizarea de soft educaţional adecvat curriculum-ului şcolar.
- Resurse umane: - adaptarea metodelor didactice la noile tehnologii informaţionale.
- Baza materială şi financiară –accesarea de fonduri finanţare şi prin mărirea contribuţiei comunităţii locale, ca urmarea şcolarizare la nevoile acesteia.
Asigurarea accesului egal şi sporit al copiilor spre cunoaştere şi acţiune:
- Curriculum: - realizarea de planuri de intervenţie pentru copii rromi .
- Respectarea numărului de copii înscriși la școală.
- Înscrierea tuturor copiilor, inclusiv a celor de etnie rromă.
- Baza materială şi financiară – continuarea procesului de informatizare a unităţii prin: achiziţionarea de computere.
Parteneriat educativ eficient:
- Curriculum: - creşterea gradului de consultare al părinţilor în alegerea disciplinelor opţionale şi acordarea conţinuturilor acestora la nevoile concrete ale actului educativ;
- Resurse umane: - perceperea şi utilizarea copiilor ca parteneri în derularea actului educativ;
- proiectarea şi desfăşurarea unor activităţi de consiliere socială cu părinţii;
Dezvoltarea managementului clasei prin implementarea unor strategii educaţionale astfel încât să fie centrată pe copil pentru a-i dezvolta personalitatea şi adaptarea la viaţa şcolară să se facă rapid:
- Curriculum: - diversificarea strategiilor de predare-învăţare şi individualizarea instruirii.
- Resurse umane: - autoperfecţionarea şi perfecţionarea prin cursuri în domeniul strategiilor de cooperare şi educaţie de tip inclusiv.
Baza materială şi financiară – procurarea şi confecţionarea de materiale didactice specifice.
- REVIZUIREA ANUALĂ
Reflecție :
Colaborarea cu familiile școlarilor de sub îndrumare şi cu membri comunităţii să răspundă intereselor comunităţii și diverselor momente ale vieții
Mobilizarea resurselor existente , iar la nevoie și cele permise de comunitate pentru a prezenta și promova modele de comportare și talente în concordanță cu nevoile societății.
FINALIZAREA PLANULUI
Planul de dezvoltare se concentrează pe domeniile identificate de creştere, bunăstare și stabilitate a propriei vieți; răspunde şi interacţionează cu cerințele sociale, economice, juridice şi culturale ale societății în care trăiesc; pune în aplicare toate laturile personalității, valorificandu-le la un nivel superior.