TITLUL TEMEI ...........

Cuprinsul eșalonat pe cele 4 luni de practică:

Luna 1

  1. Delimitări conceptuale: concepte cheie apărute în titlul temei sau derivate din acesta și explicate, comentate prin referiri la dicționare și lucrări de specialitate reprezentative, cu evidențierea noutăților de aprofundare în domeniu;
  2. Aplicarea noțiunilor de .... (noțiuni-cheie din titlul ales/nou formulat) în activitățile de predare-învățare cu rol de comunicare / dobândire de cunoștințe la clasa de elevi / grupa de copii – cel puțin două exemple, pe conținuturi la alegere;

Luna 2

  1. Aplicarea noțiunilor de .... (noțiuni-cheie din titlul ales/nou formulat) în activitățile de predare-învățare cu rol de explorare/ descoperire de cunoștințe la clasa de elevi / grupa de copii - cel puțin patru exemple, pe conținuturi la alegere;

Luna 3

  1. Aplicarea noțiunilor de .... (noțiuni-cheie din titlul ales/nou formulat) în activitățile de predare-învățare cu rol de acțiune/ formare de priceperi și deprinderi la clasa de elevi / grupa de copii - cel puțin patru exemple, pe conținuturi la alegere;

Luna 4

  1. Exemple de aplicare a acestor noțiuni în activitățile de evaluare la clasa de elevi / grupa de copii - cel puțin două exemple, pe conținuturi la alegere;
  2. Concluzii privind reușita îmbunătățirii situației școlare și a reducerii abandonului școlar

 

 

SUGESTII privind structura și formularea TEMELOR de documentare, cercetare, aplicare, valorificare practică, monitorizare și implementare pe termen mediu și lung după parcurgerea programului de formare

  1. Reperele fundamentale privind realizarea activităților de învățare la preșcolari/ școlarii mici / școlarii mari / elevii diagnosticați cu CES
  2. Abordări comparative între învăţământul de masă şi învăţământul special în contextul practicilor şcolare incluzive
  3. Activităţi destinate recuperării, ameliorării, dezvoltării şi antrenării conduitelor şi structurilor perceptiv motrice prin joc şi meloterapie pentru persoane cu deficienţă mintală medie
  4. Antrenarea relaţiilor sociale din gradiniţa/școală în favoarea integrării copiilor cu cerinţe educative speciale
  5. Aspecte ale orientării profesionale la adolescentul deficient mintal
  6. Atitudinea cadrelor didactice şi a părinţilor privind incluziunea copiilor cu deficienţe în invăţămantul preşcolar obligatoriu
  7. Bazele pshiopedagogice ale stimularii creativităţii copiilor preşcolari/școlarilor mici în domeniul artistico - plastic
  8. Caracteristicile instruirii prin jocurile de mişcare şi influenţa acestora asupra îndemânării elevilor la ciclul primar/gimnazial
  9. Casa de tip familial-forma de protecţie paleativă pentru copilul cu dizabilitati aflat in dificultate
  10. Comunicarea didactică - model de formare a competenţelor comunicative la preșcolari/elevii ciclului primar
  11. Comunicarea interpersonală prin joc la preșcolari /copiii de varsta scolara mică
  12. Continuitatea în formarea competenţelor de învăţare la copiii de 6 -8 ani
  13. Stimularea dezvoltării cognitive la copii cu CES
  14. Deficientii mintali – strategii de stimulare cognitivă
  15. Dezvoltarea psihologică a preşcolarului şi procesele cognitive la aceasta vărstă
  16. Metode actuale pentru stimularea gândirii critice la şcolarii cu dificultăţi de învăţare
  17. Particularităţi ale procesului instructiv-educativ din cadrul alternativei step-by-Step in invatamantul preprimar
  18. Particularitati ale recuperarii psihopedagogice privind autismul infantil
  19. Particularitatile psihice si de exprimare ale copilului cu deficienţă mintală
  20. Valenţe formative ale jocurilor logico-matematice în activităţile matematice din gradiniţă
  21. Valenţe formative ale activităţii de rezolvare şi compunere a problemelor în direcţia cultivării creativităţii la elevii cu intelect de limită
  22. Strategii de dezvoltare a inteligenţelor multiple în învăţământul preșcolar/primar/gimnazial/liceal (învățământ de masă)
  23. Strategii de dezvoltare a inteligenţelor multiple în învăţământul preșcolar/primar/gimnazial/liceal (învățământ special)
  24. Metode şi procedee utilizate în corectarea cititului şi scrisului la copii cu deficienţe mintale.
  25. Rolul familiei în educaţia copiilor cu CES.
  26. Modalităţi şi metode de recuperare a deficienţei de auz .
  27. Strategii şi metode de intervenţie în vederea recuperării deficienţei de limbaj.
  28. Abordari comparative între învăţământul obişnuit şi învăţământul special în contextul practicilor şcolare inclusive.
  29. Activităţile destinate recuperării, ameliorării, dezvoltării conduitelor şi structurilor perceptiv- motrice prin joc la persoanele cu deficienţă mintală.
  30. Aspecte ale orietării profesionale la persoanele deficineţă mintală.
  31. Atitudinea cadrelor didatice şi a părinţilor privind incluziunea copiilor cu deficienţe in învăţământul de masă.
  32. Casa de tip familial- formă de protecţie paleativa pentru copilul aflat în dificultate.
  33. Desenul şi problemele de cromatologie in clasele primare.
  34. Dezvoltarea capacităţilor coordinative ale elevilor claselor gimnaziale prin aplicarea jocurilor de mişcare la lecţiile de educaţie fizică.
  35. Dezvoltarea afectivă a copiilor institutionalizaţi.Studiu comparativ
  36. Modalităţi de îmbogăţire a vocaburalului elevilor cu deficienţe mintale prin joc didactic şi terapie de expresie grafică şi plastică.
  37. Particularităţi ale recuperării psihopegogice privind autismul infantil.
  38. Problematica turburărilor de atenţie la elevi cu deficienţă mintală medie şi uşoară.
  39. Rolul familiei în intregrarea socială a copiilor cu deficienţe.
  40. Agresivitatea în şcoli, barierele comunicării persoanelor cu deficienţă mintală.
  41. Particularităţile limbajului la deficienţii mintal din clasele .... ( I a, a II a, a III a, a IV a ).
  42. Particularităţile memoriei pe cicluri de vârstă ( clasa I ÷ IV sau cls V  ÷ VIII  )
  43. Modalităţi de stimulare a motivaţiei învăţării la deficienţii mintal din clasele ( I a, a II a, a III a , a IV a ).
  44. Tulburările de comportament la deficienţii ............ .
  45. Dezvoltarea voinţei la deficenţii ...............
  46. Imaginea de sine la deficienţii psihomotori
  47. Modalităţi de stimulare a creativităţii la copilul cu deficienţă mintală.
  48. Adecvarea strategiilordidactice la caracteristicile de dezvoltare cognitivă şi emoţională a copiilor
  49. Rolul clasei pregătitoare în sistemul de învăţământ obligatoriu
  50. Specificul activităţii de învăţare la elevii de 5-6 ani
  51. Valorificarea stilurilor de învăţare în activităţi cu elevii mici
  52. Adecvarea strategiilor de predare la stilurile individuale de învăţare ale elevilor clasei pregătitoare
  53. Diferenţierea instruirii în activităţi cu elevii clasei pregătitoare
  54. Tehnici de formulare a întrebărilorînactivităţi de instruireşi de evaluaretransdisciplinară
  55. Fundamente teoretico-metodologice ale abordării interdisciplinare a curriculumului
  56. Proiectarea activităţilor didactice la clasapregătitoare din perspectiva abordării interdisciplinare şi a învăţării integrate
  57. Metoda proiectelor –elemente specificepentru organizarea curriculară interdisciplinară şi pentru strategia învăţării integrate
  58. Comunicare şi parteneriat pentru realizarea activităţilor şcolare şi extraşcolare
  1. Tendinţeînmodernizareaevaluăriişcolare
  2. Evaluareacompetenţelor – tehnicămodernă de evaluare a performanţelorşcolare
  3. Roluri ale acţiunilor evaluative asupraproceselor de predare-învăţare
  4. Abordări moderne, cercetări avansate privind teoria şi practica evaluăriirezultatelorelevilor
  5. Evaluareaformativăîncontextulpredării-învăţării integrate
  6. Evaluareaformativăîn contextual învăţăriiprincooperare
  7. Argumentepentrupromovareadiferitelorstrategii de evaluare a rezultatelorşcolare
  8. Modalităţi de valorificareametodelortradiţionale de evaluare.
  9. Metode alternative şicomplementaritatealorpentru o evaluare autentică a competenţelor elevilor
  10. Evaluarea şi notarea prin tehnica standardelor de performanţă
  11. Rolulactivităţilor de monitorizarepentruameliorarearezultatelorelevilor
  12. Tehnici de valorificare a rezultatelorşcolare
  13. Matricea de specificaţie şi rolul acesteia în proiectarea instrumentelor de evaluare
  14. Studiu privind specificul evaluărilor naţionale
  15. Proiectarea activităţilor de evaluare transdisciplinară
  16. Proiectarea activităţilor de evaluare interdisciplinară încondiţiile predării-învăţării integrate
  17. Fundamente teoretico-metodologice în evaluările internaţionale
  18. De la evaluare la metaevaluare. Direcţii de dezvoltare a metaevaluăriiînRomânia
  19. Factori distorsionanţi în perceperea celuilalt
  20. Probleme de cercetare - originea problemelor predilecte în cercetarea psihologica
  21. Reconstituirea istoriei personale pe baza datelor
  22. Desenul ca funcţie psihodiagnostică
  23. Problematica psihologică a formelor de comunicare
  24. Limbajul nonverbal, codare decodare mesaje
  25. Stres şi manifestare
  26. Limbajul trupului în situaţii de respingere
  27. Limbajul trupului în situaţii de atracţie
  28. Simbolismul culorii şi funcţia psihodiagnostică
  29. Minciuna -identificare şi manifestare
  30. Cunoaşterea şi înţelegerea partenerului
  31. Gesturi europene în comparaţie cu gesturile populaţiei altor continente
  32. Mimică şi interpretare
  33. Operatorii de interviu-stil de personalitate şi modalitate de acţiune
  34. Interviul ca tehnică de cercetare şi interpretare
  35. Inadaptare şcolară manifestare şi modelare
  36. Diferenţa dintre generaţii (aspiraţii, convingeri, influenţe, etc.)
  37. Calculatorul singurul prieten ?
  38. Prietenii – Factori implicati in dezvoltarea personalitatii
  39. Imaginea de sine- formarea imaginii de sine în copilăria mică
  40. Limbajul vorbirii între atracţie şi respingere
  41. Selecţia şi orientarea profesională
  42. Tulburări de conduită (vârste, tip de personalitate, etc.)
  43. Relaţiile intergrupale -caracteristici, modelare, manipulare
  44. Relaţiile intragrupale -caracteristici, modelare, manipulare
  45. Testul sociometric şi sociograma
  46. Stimularea creativităţii
  47. Copiii ca rezolvitori de probleme
  48. Metoda incidentelor critice din situaţii sociale
  49. Personalitatea unui psiholog de succes
  50. Profilul studentului la psihologie, între ideal şi realitate
  51. Devianţa comportamentala
  52. Copiii supradotaţi
  53. Cum sa ne alegem partenerul
  54. Influenţa stilului parental asupra dezvoltării psihice a preşcolarului
  55. Manifestări anxioase la consumatorii de droguri- modalităţi de recuperare
  56. Factori de risc în abandonul şcolar
  57. Factori de risc în abandonul nou-născuţilor
  58. Fenomene psihosociale ale dezvoltării personalităţii în adolescenţă
  59. Dimensiuni psihologice ale conflictului
  60. Educarea comportamentului şi a limbajului la preşcolari (alte categorii de vârstă)
  61. Explorarea personlităţii la vârsta a treia.
  62. Impactul psihologic al pensionării
  63. Percepţia tinerilor asupra fenomenului de emigrare
  64. Caracterul şi personalitatea
  65. Umorul ca mecanism de apărare
  66. Stresul ocupaţional
  67. Violenţa conjugală
  68. Divorţul şi efectele sale
  69. Influenţa relaţiilor de familie asupra imaginii de sine
  70. Abuzul psihic şi fizic
  71. Comunicarea nonverbală şi rolul ei în relaţiile interpersonal
  72. Rolul jocurilor şi activităţilor la alegere în formarea şi dezvoltarea independenţei şi creativităţii
  73. Conflictul intraparental şi dezvoltarea adolescentului (sau alte grupe de vârstă)
  74. Motivaţia şi comportamentul agresiv la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
  75. Comportamentul autodistructiv la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
  76. Efectul pedepsei asupra personalităţii delicventului şi a conduitei infracţionale
  77. Dinamica imaginii de sine la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
  78. Nivelul de dezvoltarea al inteligenţei emoţionale şi satisfacţia în cuplu
  79. Comportamentul autodistructiv şi inteligenţa emoţională la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
  80. Stilurile parentale şi influenţa lor asupra nivelului de dezvoltare al inteligenţei emoţionale
  81. Stilurile parentale şi dezvoltarea creativităţii la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
  82. Influenţa stimei de sine asupra succesului şcolar la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
  83. Rolul relatiei de cuplu in modelarea personalitatii
  84. Influenţa divorţului părinţilor asupra dezvoltării psihoafective
  85. Inteligenţa emoţională şi rolul ei în dezvoltarea relaţiilor interpersonale
  86. Modalităţi de stimulare a creativităţii preşcolarilor prin activităţile de cunoaştere a mediului din grădiniţă
  87. Jocul şi jucăria în sprijinul educaţiei.
  88. Învăţarea pentru performanţă.
  89. Particularităţile integrării copiilor din grupa pregătitoare în ciclul primar
  90. Provocări ale părinților și educatorilor la intrarea în școală.
  91. Stilurile parentale şi consecinţe asupra dezvoltării copilului.
  92. Adolescentul o provocare pentru şcoală și pentru pentru familie.
  93. Aspecte ale abandonului şcolar/ devianţei şcolare.
  94. Formarea imaginii de sine.
  95. Relaţia profesor -elev-părinte/elev-elev/în spaţiul activităţilor didactice/extradidactice.
  96. Mijloacele mass - media şi influenţe asupra dezvoltării.
  97. Formarea deprinderilor de autocontrol în activitatea şcolarului.
  98. Conflicte la nivelul clasei de elevi - forme, cauze generatoare şi soluţionarea lor.
  99. Studii comparative pe clase de elevi, pe vârste, pe gen, pe stil de predare etc.
  100. Tratarea diferenţiată a elevilor proveniţi din medii diferite (culturale, sociale, economice…)
  101. Studii comparative între tipuri de sisteme de învăţământ
  102. Jocul şi jucăria în sprijinul dezvoltării.
  103. Particularităţile integrării copiilor din grupa pregătitoare în ciclul primar
  104. Rolul familiei în dezvoltarea copilului
  105. Formarea imaginii de sine.
  106. Adolescentul o provocare pentru şcoală și pentru pentru familie.
  107. Mijloacele mass - media şi influenţe asupra dezvoltării.
  108. Studii comparative pe copii instituționalizați/ sisteme de învățământ/ clase de elevi/ pe vârste/ stil de predare etc.
  109. Studii comparative intergeneraționale familiale/ educaţionale/ de mediu/ sociale/ …
  110. Tratarea diferenţiată a elevilor proveniţi din medii diferite (culturale, sociale, economice…)
  111. Anxietatea şi stresul în fiecare etapă a dezvoltării umane
  112. Planing-ul familial între realitate şi necesitate.
  113. Autocunoașterea în dezvoltare.
  114. Influenţa practicilor parentale, statutului socio-economic şi al calităţii mediului familial asupra dezvoltării.
  115. Calitatea vieţii la persoanelor vârstnice.
  116. Instituţionalizarea vârstnicilor şi fenomenele colaterale ale acestora.
  1. Identitatea în cadrul comunităţilor virtuale – aspecte psihologice
  2. Reţelele sociale şi identitatea personală
  3. Influenţa televiziunii asupra formării valorilor
  4. Manipulare şi persuasiune în emisiunile posturilor TV de ştiri din România
  5. Percepţii şi reprezentări sociale ale profesiei de psiholog
  6. Stereotipuri si discriminari la adresa romilor in mass-media naţională
  7. Discriminarea la locul de muncă: forme şi mecanisme
  8. Relaţia dintre atitudini şi comportamente faţă de mediul înconjurător
  9. Utilizări ale tehnicilor de manipulare comportamentală în vânzări
  10. Mecanisme şi strategii cognitive individuale utilizate în integrarea profesională
  11. Implicaţii psihosociale ale examenului de permis auto
  12. Rolul iluziilor în procesele psihosociale
  13. Diferenţe de gen în exercitarea profesiei de psiholog
  14. Mass-media ca factor facilitator al comportamentelor prosociale
  15. Strategii de intervenţie psihosocială în cazul grupurilor minoritare etnic
  16. Analiza contextual-ecologică a grupurilor organizaţionale
  17. Procese şi fenomene de grup în cadrul firmelor performante
  18. Zvonurile în organizaţii – tipologie şi mecanisme de control
  19. Modele de design a grupurilor de muncă
  20. Posibilităţi de schimbare a atitudinii faţă de deşeurile solide
  21. Strategii de persuasiune utilizate în campaniile de presă cu temă ecologică
  22. Stereotipuri si discriminari la adresa romilor în contexte educaţionale
  23. Intervenţii psihosociale în cadrul familiilor monoparentale
  24. Strategii de intervenţie psihosocială în cazul comunităţilor dezavantajate
  25. Cunoaşterea şi activarea grupurilor sociale marginale
  26. Stereotipuri si discriminari la adresa romilor in mass-media locală
  27. Strategii de persuasiune utilizate în campaniile de presă cu temă socială
  28. Managementul voluntarilor în cadrul ONG-urilor din România
  29. Construcţia şi desfăşurarea campaniilor de sensibilizare pentru cauze sociale
  30. Implicaţii psihosociale ale examenului de bacalaureat
  31. Parteneriatul şcoală – familie – comunitate în educaţia nonformală
  32. Formarea profesionala continua in domeniul serviciilor sociale
  33. Aspecte ale educaţiei permanente în organizaţiile non-profit
  34. Rolul formării profesionale continue în managementul resurselor umane
  35. Percepţii şi reprezentări sociale ale profesiei de pedagog
  36. Programe şi proiecte de ecologie în şcoala românească.
  37. Rolul tehnologiilor informaţionale în dezvoltarea competenţei didactice
  38. Web 2.0 şi didactici bazate pe tehnologia informaţiei
  39. Educarea toleranţei interetnice la elevi
  40. Comportamente discriminatorii în cadrul relaţiilor între elevi
  41. Intervenţii psihosociale în prevenirea abandonului şcolar
  42. Animarea grupurilor educaţionale
  43. Instituţii şi organizaţii de formare a adulţilor în România
  44. Strategii de motivare a cursanţilor adulţi
  45. Obstacole în învăţarea la vârsta adultă
  46. Proiectarea activităţilor de formare în educaţia adulţilor
  47. Optimizarea evaluării în educaţia adulţilor
  48. Managementul organizaţiilor private de educaţia adulţilor
  49. Evaluarea nevoilor de formare în educaţia adulţilor
  50. Strategii de evaluare a calităţii educaţiei adulţilor
  51. Învăţarea la locul de muncă şi învăţarea organizaţională
  52. Strategii didactice în educaţia adulţilor
  53. Validarea şi certificarea compentenţelor dobândite în contexte non-formale
  54. Formarea voluntarilor în cadrul ONG-urilor din România
  55. Web 2.0 în educaţia adulţilor
  56. Proiecte şi programe educaţionale pentru persoanele de vârsta a treia
  57. Metodologia evaluării programelor de formare profesională continuă în România
  58. Diferenţe de gen în exercitarea profesiei didactice
  59. Analiza contextual-ecologică a grupurilor şcolare
  60. Intervenţii educaţionale în cadrul familiilor monoparentale
  61. Aspecte motivaţionale ale învăţării.
  62. Educaţie antreprenorială pentru viitorii absolvenţi.
  63. Autocunoaşterea – km 0 în alegerea carierei.
  64. Comunicarea - condiţie fundamentală în educaţia adolescentului.
  65. Comunicarea - condiţie fundamentală în educaţia copilului preşcolar/şcolar.
  66. Dezvoltarea competenţelor sociale la copiii preşcolari/şcolari.
  67. Consilierea carierei în şcoală.
  68. Consilierea copiilor supradotaţi.
  69. Consilierea psihologică a copiilor cu părinţi plecaţi în străinătate.
  70. Consilierea psihopedagogică a copiilor cu tulburări de comportament.
  71. Decizia de carieră – mecanisme şi factori de influenţă.
  72. Diferenţe de gen în educaţie – implicaţii psihologice.
  73. Educaţia din perspectiva inteligenţelor multiple.
  74. Efectele televiziunii/mass-media asupra dezvoltării copilului.
  75. Inteligenţa emoţională – metode de dezvoltare la copilul preşcolar/şcolar.
  76. Managementul carierei psihologului şcolar.
  77. Managementul informaţiilor şi al învăţării.
  78. Personalitatea didactică – repercusiuni asupra dezvoltării copilului.
  79. Personalitatea elevului – cunoaştere şi dezvoltare.
  80. Prevenirea eşecului şcolar.
  81. Prevenirea şi combaterea violenţei în şcoală.
  82. Relaţia dintre stilul de predare al dascălului şi performanţa elevilor.
  83. Reorientarea profesională la vârsta maturităţii.
  84. Rolul şi importanţa consilierului în şcoală.
  85. Rolul şi importanţa consilierii în grădiniţă/şcoală/liceu.
  86. Rolul şi importanţa igienei şcolare.
  87. Stilurile de învăţare – cunoaştere şi dezvoltare.
  88. Stima de sine la adolescenţi.
  89. Stresul profesional în învăţământ.
  90. Cosilierea comportamentului suicidar la copii şi adolescenţi.
  91. Aspecte motivaţionale ale învăţării la copii.
  92. Cauze şi modalităţi de prevenire a eşecului scolar.
  93. Comunicarea - condiţie fundamentală în educaţia copilului.
  94. Consilierea carierei în şcoală.
  95. Consilierea comportamentului suicidar la copii şi adolescenţi.
  96. Consilierea copiilor supradotaţi.
  97. Consilierea psihopedagogică a copiilor cu părinţi plecaţi în străinătate.
  98. Consilierea psihopedagogică a copiilor cu tulburări de comportament.
  99. Diferenţe de gen în educaţie.
  100. Dificultăţile de învăţare – cauze şi modalităţi de prevenire.
  101. Educarea comportamentului alimentar la copii şi adolescenţi.
  102. Educaţia din perspectiva inteligenţelor multiple.
  103. Educaţia emoţională a copiilor.
  104. Educaţie pentru sănătate – programe de intervenţie în şcoală.
  105. Educaţie şi mass-media.
  106. Efectele televiziunii asupra dezvoltării copilului.
  107. Importanţa parteneriatului şcoală-familie-comunitate în prevenirea abandonului şcolar.
  108. Integrarea copiilor cu nevoi educative speciale.
  109. Metode şi tehnici de învăţare activ - participative în ciclul primar.
  110. Metode şi tehnici de învăţare activ – participative în grădiniţă.
  111. Modalităţi de abordare a diferenţelor individuale în cadrul educaţiei.
  112. Modalităţi de implicare a elevilor în păstrarea tradiţiilor locale.
  113. Motivaţia pentru învăţare la adulţi.
  114. Personalitatea didactică şi stresul profesional în învăţământ.
  115. Personalitatea educatului – cunoaştere şi dezvoltare.
  116. Prevenirea şi combaterea violenţei în şcoală.
  117. Rolul şi importanţa consilierii în grădiniţă/şcoală/liceu.
  118. Rolul şi importanţa consilierului în şcoală.
  119. Rolul şi importanţa igienei şcolare.
  120. Rolul şi importanţa parteneriatului învăţător – profesor itinerant – consilier în
  121. Stilurile de învăţare – cunoaştere şi dezvoltare.
  122. Stima de sine la adolescenţi.
  123. Factorul „identitate” şi satisfacţia în cuplu
  124. Identitate şi diferenţiere
  125. Identitate şi maturitate psihică
  126. Inteligenţa spirituală şi maturitatea psihică
  127. Integrarea arborelui genealogic şi diferenţierea eului
  128. Autoacceptare, stimă de sine şi integrarea arborelui genealogic
  129. Dinamica identitară de rol-sex în relaţia de cuplu
  130. Competivitate sau complementaritate în cuplu
  131. Spiritualitate şi religiozitate
  132. Trăsăturile de personalitate ale dansatorului
  133. Agresivitate şi virilitate în cuplu
  134. Stabilirea graniţelor în relaţia de cuplu
  135. Imaginea şi percepţia corporală a dansatorului
  136. Autosatisfacţie şi autoacceptare
  137. Pierderea sau separarea în cuplu
  138. Roluri contaminate transgeneraţional
  139. Efecte ale triunghiurilor familiale
  140. Hiperprotecţia maternă şi depresia copilului/adolescentului
  141. Imaginea corporală şi satisfacţia erotică
  142. Rolurile identitare şi intimitatea cuplului
  143. Anxietate şi intimitate
  144. Funcţia religioasă a psihicului
  145. Niveluri ale reprezentării lui Dumnezeu şi adaptarea socială
  146. Conştientizarea şi integrarea aspectelor din „umbră”
  147. Efectele psihologice ale crizei economice
  148. Efecte psihologice ale participării la ritualul religios
  149. Inteligenţa spirituală şi creativitatea
  150. Vis şi creaţie
  151. Mijloace de creştere a inteligenţei emoţionale
  152. Mijloace de creştere a inteligenţei spirituale
  153. Inteligenţa spirituală şi sensul vieţii
  154. Anxietatea şi inteligenţa spirituală
  155. Criza adolescenţei şi criza sistemului familial
  156. Efectele psihologice ale vieţii virtuale
  157. Tăcerea Sinelui şi maturitatea emoţională
  158. Depresia şi construirea identităţii
  159. Identitatea şi tendinţele anxioase
  160. Afecţiunile psihosomatice şi terapia prin dans
  161. Efecte ale terapiei prin dans asupra imaginii corporale
  162. Efecte ale terapiei prin dans asupra stimei de sine
  163. Ifluenţa terapiei prin dans asupra identităţii
  164. Asumarea feminităţii şi satisfacţia în cuplu
  165. Fuziune şi separare în inter-relaţionare
  166. Locul controlului în relaţia maritală
  167. Criza şi instabilitatea maritală
  168. Viziuni nerealiste sau supraevaluate ale partenerului
  169. Relaţia intimă şi satisfacţia maritală
  170. Grupurile de dezvoltare personală şi acceptarea de sine
  171. Tulburările psihosomatice şi abordare psihoterapeutică
  172. Rolul terapeutic al metaforei şi simbolului
  173. Perspectiva morţii şi reconstrucţia scalei valorilor personale
  174. Spontaneitate şi creativitate
  175. Sensul vieţii: intre convenţionalitate şi autenticitate
  176. Identitate şi maturitate psihică
  177. Spontaneitate şi creativitate la persoanele cu dizabilităţi
  178. Anxietatea şi tulburările somatoforme
  179. Efecte ale terapiei prin dans asupra inteligenţei emoţionale
  1. Rolul strategiilor activ-participative în formarea deprinderilor de muncă intelectuală la şcolarul mic
  2. Parteneriatul educaţional – modalitate de eficientizare a procesului instructiv-educativ din ciclul primar
  3. Metodele activ participative – condiţie a activizării elevilor
  4. Dinamica relaţiilor profesor – elev în învăţământul gimnazial
  5. Motivaţia învăţării la elevi
  6. Direcţii de acţiune în reforma învăţământului românesc actual
  7. Stimularea creativităţii elevilor cu ajutorul metodelor complementare de evaluare
  8. Învăţarea prin cooperare – un cadru pentru învăţarea activă
  9. Potenţialul creativ şi performanţele şcolare
  10. Relaţia dintre creativitate şi inteligenţă
  11. Modalităţi de stimulare a creativităţii la copilul de vârstă preşcolară
  12. Atitudinea elevilor faţă de relaţiile educaţionale promovate de profesori
  13. Strategii şi stiluri de învăţare la elevi
  14. Metode de predare-învăţare utilizate în scopul activizării elevilor la lecţie sau metode activparticipative în ciclul primar (sau în grădiniţa de copii).
  15. Modalităţi de îmbogăţire şi activizare a vocabularului preşcolarilor în vederea pregătirii lor  pentru şcoală.
  16. Metode de rezolvare a problemelor la ciclul primar.
  17. Modalităţi de activizare a elevilor la lecţiile de matematică.
  18. Rolul strategiilor didactice în stimularea creativităţii elevilor din ciclul primar.
  19. Modalităţi de eficientizare a strategiilor didactice în învăţământul preşcolar
  20. Formal şi nonformal la nivelul procesului instructiv-educativ din grădiniţă
  21. Metode şi mijloace de eficientizare a aspectelor de natură relaţională din grădiniţă
  22. Modalităţi de valorificare a strategiilor didactice activ-participative în stimularea imaginaţiei preşcolarilor
  23. Dezvoltarea capacitatilor senzoriale ale copilului preşcolar prin activitatile integrate din gradiniţă
  24. Modalităţi de pregatire si integrare a prescolarilor in activitatile scolare
  25. Relaţia dintre randamentul şcolar şi inteligenţă la adolescenţi (elevii de liceu)
  26. Inadaptarea şcolară la elevi (gimnaziu, liceu)
  27. Adaptarea şi inadaptarea şcolară la adolescenţi
  28. Inscuccesul şcolar şi delincvenţa juvenilă
  29. Consecintele psihologice ale abuzului sexual asupra copilului
  30. Pedagogii comparative în România. Analiza comparativa
  31. Strategii didactice de stimulare a elevilor capabili de performanţe superioare
  32. Modalităţi de individualizare şi diferenţiere a instruirii în lecţiile de educaţie fizică din ciclul primar
  33. Dezvoltarea creativitatii la școlarul mic în cadrul ariei curriculare   limba și comunicare
  34. Jocul didactic și competenta lingvistica la școlarul mic
  35. Rolul jocului didactic matematic în dezvoltarea gandirii la școlarul mic
  36. Strategii de evaluare a școlarilor mici proveniti din medii defavorizate Aplicatii la literatura romana.
  37. Violenta în Mass-Media. O analiza pedagogica
  38. Educarea limbajului în zonele de educatie prioritara (rromi)
  39. Rolul jocului didactic în dezvoltarea vorbirii la varsta prescolara
  40. Relatia școala - familie în alternativa Step- By- Step
  41. Imbogatirea si actizarea vocabularului prin activitatile de tip scolar
  42. Valente formative ale jocurilor logico-matematice in activitatile matematice din gradinita
  43. Contributia jocurilor didactice la dezvoltarea vorbirii preșcolarior
  44. Strategii didsctice specifice predării-învățării-evaluării educației civice la ciclul primar
  45. Aspecte psihologice privind corectarea şi educarea limbajului la copiii de vârstă preşcolară prin jocul didactic
  46. Rolul jocului în socializarea preşcolarului.
  47. Activităţile extracurriculare şi formarea comportamentului civic la preşcolari și școlarii mici
  48. Violenţa în şcoală - prevenţie, combatere, intervenţie
  49. Alternativele educaționale din RomâniaStrategii de prevenire şi înlăturare a eşecului şcolar în învăţământul primar
  50. Rolul activităţilor liber alese în dezvoltarea imaginaţiei la vârsta preşcolară
  51. Agresivitatea în şcoli
  52. Aspecte psihologice ale familiei monoparentale
  53. Copiii cu părinţi plecaţi – fenomen social de amploare
  54. Fenomenul copilului abuzat
  55. Violenţa domestică – aspect al realităţii cotidiene
  56. Factori de risc în calitatea relaţiei maritale
  57. Ameliorarea dificultăţilor de comunicare în cuplu
  58. Sexualitatea cibernetică – aspecte psihologice
  59. Adolescentii cu parinti plecaţi – o nouă componentă a societăţii româneşti
  60. Intruziuni ale personalităţii în comunicare
  61. Consilierea în procesul de integrare socioprofesională
  62. Mecanisme de coping la copiii instituţionalizaţi
  63. Disfuncţii comportamentale la infractorii recidivişti
  64. Jocul didactic în dezvoltarea procesului de învăţare la preşcolar
  65. Fenomenul de inadaptare şcolară la adolescenţi
  66. Rolul lecturii după imagini în dezvoltarea limbajului la preşcolar
  67. Aspecte psihologice ale educaţiei multiculturale
  68. Optimizarea comunicării didactice în învăţământul primar
  69. Consumul de substanţe psihoactive la tineri sau tentaţia fructului oprit:
  70. Consideraţii psihoeducaţionale asupra disfuncţionalităţii familiei
  71. Impactul migraţiei asupra educaţiei adolescenţilor
  72. Identificarea și evaluarea stresului psihoemoțional la copii și adolescenți.
  73. Stresul psihoemoțional la copiii din mediul instituționalizat.
  74. Stresul la locul de muncă – cu aplicare în mediul preșcolar/școlar/liceal
  75. Identificarea, diagnosticarea, controlul și prevenirea stresului în mediul military
  76. Anxietatea și fobia la sportivii de performanță
  77. Managementul stresului la sportivii de performanță – cu aplicare la o echipă de fotbal
  78. Inteligența emoțională factor activ în dezvoltarea personalității și performanței la locul de muncă.
  79. Consilierea vocațională modernă între mit și adevăr.
  80. Delicvența juvenilă – fenomen alarmant pentru societatea românească.
  81. Consumul de droguri în mediul școlar – o alegere inadecvată pentru adolescenți
  82. Elev bun vs elev slab – aspect psihologice ale succesului și insuccesului școlar.