TITLUL TEMEI ...........
Cuprinsul eșalonat pe cele 4 luni de practică:
Luna 1
- Delimitări conceptuale: concepte cheie apărute în titlul temei sau derivate din acesta și explicate, comentate prin referiri la dicționare și lucrări de specialitate reprezentative, cu evidențierea noutăților de aprofundare în domeniu;
- Aplicarea noțiunilor de .... (noțiuni-cheie din titlul ales/nou formulat) în activitățile de predare-învățare cu rol de comunicare / dobândire de cunoștințe la clasa de elevi / grupa de copii – cel puțin două exemple, pe conținuturi la alegere;
Luna 2
- Aplicarea noțiunilor de .... (noțiuni-cheie din titlul ales/nou formulat) în activitățile de predare-învățare cu rol de explorare/ descoperire de cunoștințe la clasa de elevi / grupa de copii - cel puțin patru exemple, pe conținuturi la alegere;
Luna 3
- Aplicarea noțiunilor de .... (noțiuni-cheie din titlul ales/nou formulat) în activitățile de predare-învățare cu rol de acțiune/ formare de priceperi și deprinderi la clasa de elevi / grupa de copii - cel puțin patru exemple, pe conținuturi la alegere;
Luna 4
- Exemple de aplicare a acestor noțiuni în activitățile de evaluare la clasa de elevi / grupa de copii - cel puțin două exemple, pe conținuturi la alegere;
- Concluzii privind reușita îmbunătățirii situației școlare și a reducerii abandonului școlar
SUGESTII privind structura și formularea TEMELOR de documentare, cercetare, aplicare, valorificare practică, monitorizare și implementare pe termen mediu și lung după parcurgerea programului de formare
- Reperele fundamentale privind realizarea activităților de învățare la preșcolari/ școlarii mici / școlarii mari / elevii diagnosticați cu CES
- Abordări comparative între învăţământul de masă şi învăţământul special în contextul practicilor şcolare incluzive
- Activităţi destinate recuperării, ameliorării, dezvoltării şi antrenării conduitelor şi structurilor perceptiv motrice prin joc şi meloterapie pentru persoane cu deficienţă mintală medie
- Antrenarea relaţiilor sociale din gradiniţa/școală în favoarea integrării copiilor cu cerinţe educative speciale
- Aspecte ale orientării profesionale la adolescentul deficient mintal
- Atitudinea cadrelor didactice şi a părinţilor privind incluziunea copiilor cu deficienţe în invăţămantul preşcolar obligatoriu
- Bazele pshiopedagogice ale stimularii creativităţii copiilor preşcolari/școlarilor mici în domeniul artistico - plastic
- Caracteristicile instruirii prin jocurile de mişcare şi influenţa acestora asupra îndemânării elevilor la ciclul primar/gimnazial
- Casa de tip familial-forma de protecţie paleativă pentru copilul cu dizabilitati aflat in dificultate
- Comunicarea didactică - model de formare a competenţelor comunicative la preșcolari/elevii ciclului primar
- Comunicarea interpersonală prin joc la preșcolari /copiii de varsta scolara mică
- Continuitatea în formarea competenţelor de învăţare la copiii de 6 -8 ani
- Stimularea dezvoltării cognitive la copii cu CES
- Deficientii mintali – strategii de stimulare cognitivă
- Dezvoltarea psihologică a preşcolarului şi procesele cognitive la aceasta vărstă
- Metode actuale pentru stimularea gândirii critice la şcolarii cu dificultăţi de învăţare
- Particularităţi ale procesului instructiv-educativ din cadrul alternativei step-by-Step in invatamantul preprimar
- Particularitati ale recuperarii psihopedagogice privind autismul infantil
- Particularitatile psihice si de exprimare ale copilului cu deficienţă mintală
- Valenţe formative ale jocurilor logico-matematice în activităţile matematice din gradiniţă
- Valenţe formative ale activităţii de rezolvare şi compunere a problemelor în direcţia cultivării creativităţii la elevii cu intelect de limită
- Strategii de dezvoltare a inteligenţelor multiple în învăţământul preșcolar/primar/gimnazial/liceal (învățământ de masă)
- Strategii de dezvoltare a inteligenţelor multiple în învăţământul preșcolar/primar/gimnazial/liceal (învățământ special)
- Metode şi procedee utilizate în corectarea cititului şi scrisului la copii cu deficienţe mintale.
- Rolul familiei în educaţia copiilor cu CES.
- Modalităţi şi metode de recuperare a deficienţei de auz .
- Strategii şi metode de intervenţie în vederea recuperării deficienţei de limbaj.
- Abordari comparative între învăţământul obişnuit şi învăţământul special în contextul practicilor şcolare inclusive.
- Activităţile destinate recuperării, ameliorării, dezvoltării conduitelor şi structurilor perceptiv- motrice prin joc la persoanele cu deficienţă mintală.
- Aspecte ale orietării profesionale la persoanele deficineţă mintală.
- Atitudinea cadrelor didatice şi a părinţilor privind incluziunea copiilor cu deficienţe in învăţământul de masă.
- Casa de tip familial- formă de protecţie paleativa pentru copilul aflat în dificultate.
- Desenul şi problemele de cromatologie in clasele primare.
- Dezvoltarea capacităţilor coordinative ale elevilor claselor gimnaziale prin aplicarea jocurilor de mişcare la lecţiile de educaţie fizică.
- Dezvoltarea afectivă a copiilor institutionalizaţi.Studiu comparativ
- Modalităţi de îmbogăţire a vocaburalului elevilor cu deficienţe mintale prin joc didactic şi terapie de expresie grafică şi plastică.
- Particularităţi ale recuperării psihopegogice privind autismul infantil.
- Problematica turburărilor de atenţie la elevi cu deficienţă mintală medie şi uşoară.
- Rolul familiei în intregrarea socială a copiilor cu deficienţe.
- Agresivitatea în şcoli, barierele comunicării persoanelor cu deficienţă mintală.
- Particularităţile limbajului la deficienţii mintal din clasele .... ( I a, a II a, a III a, a IV a ).
- Particularităţile memoriei pe cicluri de vârstă ( clasa I ÷ IV sau cls V ÷ VIII )
- Modalităţi de stimulare a motivaţiei învăţării la deficienţii mintal din clasele ( I a, a II a, a III a , a IV a ).
- Tulburările de comportament la deficienţii ............ .
- Dezvoltarea voinţei la deficenţii ...............
- Imaginea de sine la deficienţii psihomotori
- Modalităţi de stimulare a creativităţii la copilul cu deficienţă mintală.
- Adecvarea strategiilordidactice la caracteristicile de dezvoltare cognitivă şi emoţională a copiilor
- Rolul clasei pregătitoare în sistemul de învăţământ obligatoriu
- Specificul activităţii de învăţare la elevii de 5-6 ani
- Valorificarea stilurilor de învăţare în activităţi cu elevii mici
- Adecvarea strategiilor de predare la stilurile individuale de învăţare ale elevilor clasei pregătitoare
- Diferenţierea instruirii în activităţi cu elevii clasei pregătitoare
- Tehnici de formulare a întrebărilorînactivităţi de instruireşi de evaluaretransdisciplinară
- Fundamente teoretico-metodologice ale abordării interdisciplinare a curriculumului
- Proiectarea activităţilor didactice la clasapregătitoare din perspectiva abordării interdisciplinare şi a învăţării integrate
- Metoda proiectelor –elemente specificepentru organizarea curriculară interdisciplinară şi pentru strategia învăţării integrate
- Comunicare şi parteneriat pentru realizarea activităţilor şcolare şi extraşcolare
- Tendinţeînmodernizareaevaluăriişcolare
- Evaluareacompetenţelor – tehnicămodernă de evaluare a performanţelorşcolare
- Roluri ale acţiunilor evaluative asupraproceselor de predare-învăţare
- Abordări moderne, cercetări avansate privind teoria şi practica evaluăriirezultatelorelevilor
- Evaluareaformativăîncontextulpredării-învăţării integrate
- Evaluareaformativăîn contextual învăţăriiprincooperare
- Argumentepentrupromovareadiferitelorstrategii de evaluare a rezultatelorşcolare
- Modalităţi de valorificareametodelortradiţionale de evaluare.
- Metode alternative şicomplementaritatealorpentru o evaluare autentică a competenţelor elevilor
- Evaluarea şi notarea prin tehnica standardelor de performanţă
- Rolulactivităţilor de monitorizarepentruameliorarearezultatelorelevilor
- Tehnici de valorificare a rezultatelorşcolare
- Matricea de specificaţie şi rolul acesteia în proiectarea instrumentelor de evaluare
- Studiu privind specificul evaluărilor naţionale
- Proiectarea activităţilor de evaluare transdisciplinară
- Proiectarea activităţilor de evaluare interdisciplinară încondiţiile predării-învăţării integrate
- Fundamente teoretico-metodologice în evaluările internaţionale
- De la evaluare la metaevaluare. Direcţii de dezvoltare a metaevaluăriiînRomânia
- Factori distorsionanţi în perceperea celuilalt
- Probleme de cercetare - originea problemelor predilecte în cercetarea psihologica
- Reconstituirea istoriei personale pe baza datelor
- Desenul ca funcţie psihodiagnostică
- Problematica psihologică a formelor de comunicare
- Limbajul nonverbal, codare decodare mesaje
- Stres şi manifestare
- Limbajul trupului în situaţii de respingere
- Limbajul trupului în situaţii de atracţie
- Simbolismul culorii şi funcţia psihodiagnostică
- Minciuna -identificare şi manifestare
- Cunoaşterea şi înţelegerea partenerului
- Gesturi europene în comparaţie cu gesturile populaţiei altor continente
- Mimică şi interpretare
- Operatorii de interviu-stil de personalitate şi modalitate de acţiune
- Interviul ca tehnică de cercetare şi interpretare
- Inadaptare şcolară manifestare şi modelare
- Diferenţa dintre generaţii (aspiraţii, convingeri, influenţe, etc.)
- Calculatorul singurul prieten ?
- Prietenii – Factori implicati in dezvoltarea personalitatii
- Imaginea de sine- formarea imaginii de sine în copilăria mică
- Limbajul vorbirii între atracţie şi respingere
- Selecţia şi orientarea profesională
- Tulburări de conduită (vârste, tip de personalitate, etc.)
- Relaţiile intergrupale -caracteristici, modelare, manipulare
- Relaţiile intragrupale -caracteristici, modelare, manipulare
- Testul sociometric şi sociograma
- Stimularea creativităţii
- Copiii ca rezolvitori de probleme
- Metoda incidentelor critice din situaţii sociale
- Personalitatea unui psiholog de succes
- Profilul studentului la psihologie, între ideal şi realitate
- Devianţa comportamentala
- Copiii supradotaţi
- Cum sa ne alegem partenerul
- Influenţa stilului parental asupra dezvoltării psihice a preşcolarului
- Manifestări anxioase la consumatorii de droguri- modalităţi de recuperare
- Factori de risc în abandonul şcolar
- Factori de risc în abandonul nou-născuţilor
- Fenomene psihosociale ale dezvoltării personalităţii în adolescenţă
- Dimensiuni psihologice ale conflictului
- Educarea comportamentului şi a limbajului la preşcolari (alte categorii de vârstă)
- Explorarea personlităţii la vârsta a treia.
- Impactul psihologic al pensionării
- Percepţia tinerilor asupra fenomenului de emigrare
- Caracterul şi personalitatea
- Umorul ca mecanism de apărare
- Stresul ocupaţional
- Violenţa conjugală
- Divorţul şi efectele sale
- Influenţa relaţiilor de familie asupra imaginii de sine
- Abuzul psihic şi fizic
- Comunicarea nonverbală şi rolul ei în relaţiile interpersonal
- Rolul jocurilor şi activităţilor la alegere în formarea şi dezvoltarea independenţei şi creativităţii
- Conflictul intraparental şi dezvoltarea adolescentului (sau alte grupe de vârstă)
- Motivaţia şi comportamentul agresiv la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
- Comportamentul autodistructiv la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
- Efectul pedepsei asupra personalităţii delicventului şi a conduitei infracţionale
- Dinamica imaginii de sine la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
- Nivelul de dezvoltarea al inteligenţei emoţionale şi satisfacţia în cuplu
- Comportamentul autodistructiv şi inteligenţa emoţională la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
- Stilurile parentale şi influenţa lor asupra nivelului de dezvoltare al inteligenţei emoţionale
- Stilurile parentale şi dezvoltarea creativităţii la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
- Influenţa stimei de sine asupra succesului şcolar la adolescenţi (sau alte grupe de vârstă)
- Rolul relatiei de cuplu in modelarea personalitatii
- Influenţa divorţului părinţilor asupra dezvoltării psihoafective
- Inteligenţa emoţională şi rolul ei în dezvoltarea relaţiilor interpersonale
- Modalităţi de stimulare a creativităţii preşcolarilor prin activităţile de cunoaştere a mediului din grădiniţă
- Jocul şi jucăria în sprijinul educaţiei.
- Învăţarea pentru performanţă.
- Particularităţile integrării copiilor din grupa pregătitoare în ciclul primar
- Provocări ale părinților și educatorilor la intrarea în școală.
- Stilurile parentale şi consecinţe asupra dezvoltării copilului.
- Adolescentul o provocare pentru şcoală și pentru pentru familie.
- Aspecte ale abandonului şcolar/ devianţei şcolare.
- Formarea imaginii de sine.
- Relaţia profesor -elev-părinte/elev-elev/în spaţiul activităţilor didactice/extradidactice.
- Mijloacele mass - media şi influenţe asupra dezvoltării.
- Formarea deprinderilor de autocontrol în activitatea şcolarului.
- Conflicte la nivelul clasei de elevi - forme, cauze generatoare şi soluţionarea lor.
- Studii comparative pe clase de elevi, pe vârste, pe gen, pe stil de predare etc.
- Tratarea diferenţiată a elevilor proveniţi din medii diferite (culturale, sociale, economice…)
- Studii comparative între tipuri de sisteme de învăţământ
- Jocul şi jucăria în sprijinul dezvoltării.
- Particularităţile integrării copiilor din grupa pregătitoare în ciclul primar
- Rolul familiei în dezvoltarea copilului
- Formarea imaginii de sine.
- Adolescentul o provocare pentru şcoală și pentru pentru familie.
- Mijloacele mass - media şi influenţe asupra dezvoltării.
- Studii comparative pe copii instituționalizați/ sisteme de învățământ/ clase de elevi/ pe vârste/ stil de predare etc.
- Studii comparative intergeneraționale familiale/ educaţionale/ de mediu/ sociale/ …
- Tratarea diferenţiată a elevilor proveniţi din medii diferite (culturale, sociale, economice…)
- Anxietatea şi stresul în fiecare etapă a dezvoltării umane
- Planing-ul familial între realitate şi necesitate.
- Autocunoașterea în dezvoltare.
- Influenţa practicilor parentale, statutului socio-economic şi al calităţii mediului familial asupra dezvoltării.
- Calitatea vieţii la persoanelor vârstnice.
- Instituţionalizarea vârstnicilor şi fenomenele colaterale ale acestora.
- Identitatea în cadrul comunităţilor virtuale – aspecte psihologice
- Reţelele sociale şi identitatea personală
- Influenţa televiziunii asupra formării valorilor
- Manipulare şi persuasiune în emisiunile posturilor TV de ştiri din România
- Percepţii şi reprezentări sociale ale profesiei de psiholog
- Stereotipuri si discriminari la adresa romilor in mass-media naţională
- Discriminarea la locul de muncă: forme şi mecanisme
- Relaţia dintre atitudini şi comportamente faţă de mediul înconjurător
- Utilizări ale tehnicilor de manipulare comportamentală în vânzări
- Mecanisme şi strategii cognitive individuale utilizate în integrarea profesională
- Implicaţii psihosociale ale examenului de permis auto
- Rolul iluziilor în procesele psihosociale
- Diferenţe de gen în exercitarea profesiei de psiholog
- Mass-media ca factor facilitator al comportamentelor prosociale
- Strategii de intervenţie psihosocială în cazul grupurilor minoritare etnic
- Analiza contextual-ecologică a grupurilor organizaţionale
- Procese şi fenomene de grup în cadrul firmelor performante
- Zvonurile în organizaţii – tipologie şi mecanisme de control
- Modele de design a grupurilor de muncă
- Posibilităţi de schimbare a atitudinii faţă de deşeurile solide
- Strategii de persuasiune utilizate în campaniile de presă cu temă ecologică
- Stereotipuri si discriminari la adresa romilor în contexte educaţionale
- Intervenţii psihosociale în cadrul familiilor monoparentale
- Strategii de intervenţie psihosocială în cazul comunităţilor dezavantajate
- Cunoaşterea şi activarea grupurilor sociale marginale
- Stereotipuri si discriminari la adresa romilor in mass-media locală
- Strategii de persuasiune utilizate în campaniile de presă cu temă socială
- Managementul voluntarilor în cadrul ONG-urilor din România
- Construcţia şi desfăşurarea campaniilor de sensibilizare pentru cauze sociale
- Implicaţii psihosociale ale examenului de bacalaureat
- Parteneriatul şcoală – familie – comunitate în educaţia nonformală
- Formarea profesionala continua in domeniul serviciilor sociale
- Aspecte ale educaţiei permanente în organizaţiile non-profit
- Rolul formării profesionale continue în managementul resurselor umane
- Percepţii şi reprezentări sociale ale profesiei de pedagog
- Programe şi proiecte de ecologie în şcoala românească.
- Rolul tehnologiilor informaţionale în dezvoltarea competenţei didactice
- Web 2.0 şi didactici bazate pe tehnologia informaţiei
- Educarea toleranţei interetnice la elevi
- Comportamente discriminatorii în cadrul relaţiilor între elevi
- Intervenţii psihosociale în prevenirea abandonului şcolar
- Animarea grupurilor educaţionale
- Instituţii şi organizaţii de formare a adulţilor în România
- Strategii de motivare a cursanţilor adulţi
- Obstacole în învăţarea la vârsta adultă
- Proiectarea activităţilor de formare în educaţia adulţilor
- Optimizarea evaluării în educaţia adulţilor
- Managementul organizaţiilor private de educaţia adulţilor
- Evaluarea nevoilor de formare în educaţia adulţilor
- Strategii de evaluare a calităţii educaţiei adulţilor
- Învăţarea la locul de muncă şi învăţarea organizaţională
- Strategii didactice în educaţia adulţilor
- Validarea şi certificarea compentenţelor dobândite în contexte non-formale
- Formarea voluntarilor în cadrul ONG-urilor din România
- Web 2.0 în educaţia adulţilor
- Proiecte şi programe educaţionale pentru persoanele de vârsta a treia
- Metodologia evaluării programelor de formare profesională continuă în România
- Diferenţe de gen în exercitarea profesiei didactice
- Analiza contextual-ecologică a grupurilor şcolare
- Intervenţii educaţionale în cadrul familiilor monoparentale
- Aspecte motivaţionale ale învăţării.
- Educaţie antreprenorială pentru viitorii absolvenţi.
- Autocunoaşterea – km 0 în alegerea carierei.
- Comunicarea - condiţie fundamentală în educaţia adolescentului.
- Comunicarea - condiţie fundamentală în educaţia copilului preşcolar/şcolar.
- Dezvoltarea competenţelor sociale la copiii preşcolari/şcolari.
- Consilierea carierei în şcoală.
- Consilierea copiilor supradotaţi.
- Consilierea psihologică a copiilor cu părinţi plecaţi în străinătate.
- Consilierea psihopedagogică a copiilor cu tulburări de comportament.
- Decizia de carieră – mecanisme şi factori de influenţă.
- Diferenţe de gen în educaţie – implicaţii psihologice.
- Educaţia din perspectiva inteligenţelor multiple.
- Efectele televiziunii/mass-media asupra dezvoltării copilului.
- Inteligenţa emoţională – metode de dezvoltare la copilul preşcolar/şcolar.
- Managementul carierei psihologului şcolar.
- Managementul informaţiilor şi al învăţării.
- Personalitatea didactică – repercusiuni asupra dezvoltării copilului.
- Personalitatea elevului – cunoaştere şi dezvoltare.
- Prevenirea eşecului şcolar.
- Prevenirea şi combaterea violenţei în şcoală.
- Relaţia dintre stilul de predare al dascălului şi performanţa elevilor.
- Reorientarea profesională la vârsta maturităţii.
- Rolul şi importanţa consilierului în şcoală.
- Rolul şi importanţa consilierii în grădiniţă/şcoală/liceu.
- Rolul şi importanţa igienei şcolare.
- Stilurile de învăţare – cunoaştere şi dezvoltare.
- Stima de sine la adolescenţi.
- Stresul profesional în învăţământ.
- Cosilierea comportamentului suicidar la copii şi adolescenţi.
- Aspecte motivaţionale ale învăţării la copii.
- Cauze şi modalităţi de prevenire a eşecului scolar.
- Comunicarea - condiţie fundamentală în educaţia copilului.
- Consilierea carierei în şcoală.
- Consilierea comportamentului suicidar la copii şi adolescenţi.
- Consilierea copiilor supradotaţi.
- Consilierea psihopedagogică a copiilor cu părinţi plecaţi în străinătate.
- Consilierea psihopedagogică a copiilor cu tulburări de comportament.
- Diferenţe de gen în educaţie.
- Dificultăţile de învăţare – cauze şi modalităţi de prevenire.
- Educarea comportamentului alimentar la copii şi adolescenţi.
- Educaţia din perspectiva inteligenţelor multiple.
- Educaţia emoţională a copiilor.
- Educaţie pentru sănătate – programe de intervenţie în şcoală.
- Educaţie şi mass-media.
- Efectele televiziunii asupra dezvoltării copilului.
- Importanţa parteneriatului şcoală-familie-comunitate în prevenirea abandonului şcolar.
- Integrarea copiilor cu nevoi educative speciale.
- Metode şi tehnici de învăţare activ - participative în ciclul primar.
- Metode şi tehnici de învăţare activ – participative în grădiniţă.
- Modalităţi de abordare a diferenţelor individuale în cadrul educaţiei.
- Modalităţi de implicare a elevilor în păstrarea tradiţiilor locale.
- Motivaţia pentru învăţare la adulţi.
- Personalitatea didactică şi stresul profesional în învăţământ.
- Personalitatea educatului – cunoaştere şi dezvoltare.
- Prevenirea şi combaterea violenţei în şcoală.
- Rolul şi importanţa consilierii în grădiniţă/şcoală/liceu.
- Rolul şi importanţa consilierului în şcoală.
- Rolul şi importanţa igienei şcolare.
- Rolul şi importanţa parteneriatului învăţător – profesor itinerant – consilier în
- Stilurile de învăţare – cunoaştere şi dezvoltare.
- Stima de sine la adolescenţi.
- Factorul „identitate” şi satisfacţia în cuplu
- Identitate şi diferenţiere
- Identitate şi maturitate psihică
- Inteligenţa spirituală şi maturitatea psihică
- Integrarea arborelui genealogic şi diferenţierea eului
- Autoacceptare, stimă de sine şi integrarea arborelui genealogic
- Dinamica identitară de rol-sex în relaţia de cuplu
- Competivitate sau complementaritate în cuplu
- Spiritualitate şi religiozitate
- Trăsăturile de personalitate ale dansatorului
- Agresivitate şi virilitate în cuplu
- Stabilirea graniţelor în relaţia de cuplu
- Imaginea şi percepţia corporală a dansatorului
- Autosatisfacţie şi autoacceptare
- Pierderea sau separarea în cuplu
- Roluri contaminate transgeneraţional
- Efecte ale triunghiurilor familiale
- Hiperprotecţia maternă şi depresia copilului/adolescentului
- Imaginea corporală şi satisfacţia erotică
- Rolurile identitare şi intimitatea cuplului
- Anxietate şi intimitate
- Funcţia religioasă a psihicului
- Niveluri ale reprezentării lui Dumnezeu şi adaptarea socială
- Conştientizarea şi integrarea aspectelor din „umbră”
- Efectele psihologice ale crizei economice
- Efecte psihologice ale participării la ritualul religios
- Inteligenţa spirituală şi creativitatea
- Vis şi creaţie
- Mijloace de creştere a inteligenţei emoţionale
- Mijloace de creştere a inteligenţei spirituale
- Inteligenţa spirituală şi sensul vieţii
- Anxietatea şi inteligenţa spirituală
- Criza adolescenţei şi criza sistemului familial
- Efectele psihologice ale vieţii virtuale
- Tăcerea Sinelui şi maturitatea emoţională
- Depresia şi construirea identităţii
- Identitatea şi tendinţele anxioase
- Afecţiunile psihosomatice şi terapia prin dans
- Efecte ale terapiei prin dans asupra imaginii corporale
- Efecte ale terapiei prin dans asupra stimei de sine
- Ifluenţa terapiei prin dans asupra identităţii
- Asumarea feminităţii şi satisfacţia în cuplu
- Fuziune şi separare în inter-relaţionare
- Locul controlului în relaţia maritală
- Criza şi instabilitatea maritală
- Viziuni nerealiste sau supraevaluate ale partenerului
- Relaţia intimă şi satisfacţia maritală
- Grupurile de dezvoltare personală şi acceptarea de sine
- Tulburările psihosomatice şi abordare psihoterapeutică
- Rolul terapeutic al metaforei şi simbolului
- Perspectiva morţii şi reconstrucţia scalei valorilor personale
- Spontaneitate şi creativitate
- Sensul vieţii: intre convenţionalitate şi autenticitate
- Identitate şi maturitate psihică
- Spontaneitate şi creativitate la persoanele cu dizabilităţi
- Anxietatea şi tulburările somatoforme
- Efecte ale terapiei prin dans asupra inteligenţei emoţionale
- Rolul strategiilor activ-participative în formarea deprinderilor de muncă intelectuală la şcolarul mic
- Parteneriatul educaţional – modalitate de eficientizare a procesului instructiv-educativ din ciclul primar
- Metodele activ participative – condiţie a activizării elevilor
- Dinamica relaţiilor profesor – elev în învăţământul gimnazial
- Motivaţia învăţării la elevi
- Direcţii de acţiune în reforma învăţământului românesc actual
- Stimularea creativităţii elevilor cu ajutorul metodelor complementare de evaluare
- Învăţarea prin cooperare – un cadru pentru învăţarea activă
- Potenţialul creativ şi performanţele şcolare
- Relaţia dintre creativitate şi inteligenţă
- Modalităţi de stimulare a creativităţii la copilul de vârstă preşcolară
- Atitudinea elevilor faţă de relaţiile educaţionale promovate de profesori
- Strategii şi stiluri de învăţare la elevi
- Metode de predare-învăţare utilizate în scopul activizării elevilor la lecţie sau metode activparticipative în ciclul primar (sau în grădiniţa de copii).
- Modalităţi de îmbogăţire şi activizare a vocabularului preşcolarilor în vederea pregătirii lor pentru şcoală.
- Metode de rezolvare a problemelor la ciclul primar.
- Modalităţi de activizare a elevilor la lecţiile de matematică.
- Rolul strategiilor didactice în stimularea creativităţii elevilor din ciclul primar.
- Modalităţi de eficientizare a strategiilor didactice în învăţământul preşcolar
- Formal şi nonformal la nivelul procesului instructiv-educativ din grădiniţă
- Metode şi mijloace de eficientizare a aspectelor de natură relaţională din grădiniţă
- Modalităţi de valorificare a strategiilor didactice activ-participative în stimularea imaginaţiei preşcolarilor
- Dezvoltarea capacitatilor senzoriale ale copilului preşcolar prin activitatile integrate din gradiniţă
- Modalităţi de pregatire si integrare a prescolarilor in activitatile scolare
- Relaţia dintre randamentul şcolar şi inteligenţă la adolescenţi (elevii de liceu)
- Inadaptarea şcolară la elevi (gimnaziu, liceu)
- Adaptarea şi inadaptarea şcolară la adolescenţi
- Inscuccesul şcolar şi delincvenţa juvenilă
- Consecintele psihologice ale abuzului sexual asupra copilului
- Pedagogii comparative în România. Analiza comparativa
- Strategii didactice de stimulare a elevilor capabili de performanţe superioare
- Modalităţi de individualizare şi diferenţiere a instruirii în lecţiile de educaţie fizică din ciclul primar
- Dezvoltarea creativitatii la școlarul mic în cadrul ariei curriculare limba și comunicare
- Jocul didactic și competenta lingvistica la școlarul mic
- Rolul jocului didactic matematic în dezvoltarea gandirii la școlarul mic
- Strategii de evaluare a școlarilor mici proveniti din medii defavorizate Aplicatii la literatura romana.
- Violenta în Mass-Media. O analiza pedagogica
- Educarea limbajului în zonele de educatie prioritara (rromi)
- Rolul jocului didactic în dezvoltarea vorbirii la varsta prescolara
- Relatia școala - familie în alternativa Step- By- Step
- Imbogatirea si actizarea vocabularului prin activitatile de tip scolar
- Valente formative ale jocurilor logico-matematice in activitatile matematice din gradinita
- Contributia jocurilor didactice la dezvoltarea vorbirii preșcolarior
- Strategii didsctice specifice predării-învățării-evaluării educației civice la ciclul primar
- Aspecte psihologice privind corectarea şi educarea limbajului la copiii de vârstă preşcolară prin jocul didactic
- Rolul jocului în socializarea preşcolarului.
- Activităţile extracurriculare şi formarea comportamentului civic la preşcolari și școlarii mici
- Violenţa în şcoală - prevenţie, combatere, intervenţie
- Alternativele educaționale din RomâniaStrategii de prevenire şi înlăturare a eşecului şcolar în învăţământul primar
- Rolul activităţilor liber alese în dezvoltarea imaginaţiei la vârsta preşcolară
- Agresivitatea în şcoli
- Aspecte psihologice ale familiei monoparentale
- Copiii cu părinţi plecaţi – fenomen social de amploare
- Fenomenul copilului abuzat
- Violenţa domestică – aspect al realităţii cotidiene
- Factori de risc în calitatea relaţiei maritale
- Ameliorarea dificultăţilor de comunicare în cuplu
- Sexualitatea cibernetică – aspecte psihologice
- Adolescentii cu parinti plecaţi – o nouă componentă a societăţii româneşti
- Intruziuni ale personalităţii în comunicare
- Consilierea în procesul de integrare socioprofesională
- Mecanisme de coping la copiii instituţionalizaţi
- Disfuncţii comportamentale la infractorii recidivişti
- Jocul didactic în dezvoltarea procesului de învăţare la preşcolar
- Fenomenul de inadaptare şcolară la adolescenţi
- Rolul lecturii după imagini în dezvoltarea limbajului la preşcolar
- Aspecte psihologice ale educaţiei multiculturale
- Optimizarea comunicării didactice în învăţământul primar
- Consumul de substanţe psihoactive la tineri sau tentaţia fructului oprit:
- Consideraţii psihoeducaţionale asupra disfuncţionalităţii familiei
- Impactul migraţiei asupra educaţiei adolescenţilor
- Identificarea și evaluarea stresului psihoemoțional la copii și adolescenți.
- Stresul psihoemoțional la copiii din mediul instituționalizat.
- Stresul la locul de muncă – cu aplicare în mediul preșcolar/școlar/liceal
- Identificarea, diagnosticarea, controlul și prevenirea stresului în mediul military
- Anxietatea și fobia la sportivii de performanță
- Managementul stresului la sportivii de performanță – cu aplicare la o echipă de fotbal
- Inteligența emoțională factor activ în dezvoltarea personalității și performanței la locul de muncă.
- Consilierea vocațională modernă între mit și adevăr.
- Delicvența juvenilă – fenomen alarmant pentru societatea românească.
- Consumul de droguri în mediul școlar – o alegere inadecvată pentru adolescenți
- Elev bun vs elev slab – aspect psihologice ale succesului și insuccesului școlar.