Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate

Medierea este un proces structurat, în care o a treia parte neutră şi imparţială şi care nu are putere de decizie referitor la soluţia rezultată, asistă părţile pentru a -şi găsi propriile soluţii care sa rezolve disputa.

Medierea se bazează pe încrederea pe care părţile o acordă mediatorului, ca persoană aptă să faciliteze negocierile dintre ele şi să le sprijine pentru soluţionarea conflictului, prin obţinerea unei soluţii reciproc convenabile, eficiente şi durabile.

 

1 Principiile care fundamentează proiectarea educaţiei diferenţiate

Diferenţele dintre elevi sunt studiate ca o bază pentru proiectare. Elevii sunt frecvent ghidaţi să facă alegeri bazate pe interese personale în învăţare. Există oferte pentru mai multe profile de învăţare şi este evidentă concentrarea pe tipuri diferite de inteligenţă.. Disponibilitatea, interesele şi profilul de învăţare al elevilor conturează predarea. Învăţarea se concentrează pe folosirea capacităţilor esenţiale pentru a valoriza şi înţelege concepte şi principii de bază. Timpul e folosit flexibil în funcţie de nevoile elevilor şi se folosesc frecvent sarcini cu mai multe opţiuni. Sunt furnizate materiale multiple şi uzual. se caută perspective multiple asupra ideilor şi evenimentelor. Profesorul facilitează formarea capacităţilor de învăţare independentă iar elevii lucrează împreună cu profesorul pentru stabilirea obiectivelor de învăţare individuală şi pentru întreaga clasă Evaluarea este continuă şi diagnostic, pentru a înţelege cum să adaptăm predarea la nevoile elevilor. Se valorifică strategiii de evaluare multiple.