Bază de date online cu bune practici pentru educație incluzivă de calitate

Ce reprezintă o practică bună?

O “bună practică” poate fi definită:

O bună practică este o experiență în legătură cu care există dovezi că funcţionează bine şi că produce rezultate bune, ceea ce o recomandă ca model.

formarea profesională a cadrelor didactice pentru educație incluzivă de calitate pentru proiectul EduForm

Formarea cadrelor didactice din perspectiva asigurării unei educaţii de calitate pentru toţi copiii

 

Conceptul de educaţie incluzivă reclamă redefinirea domeniilor de competență, care reflectă profilul cadrului didactic incluziv, după cum urmează:

− oferă elevilor un spaţiu de manifestare şi afirmare a valorilor diversităţii;

− acordă suport tuturor elevilor;

− cooperează/colaborează cu alţii (cu alţi specialişti).

 formarea profesională a cadrelor didactice pentru educație incluzivă de calitate pentru sesiunea online pentru dezvoltarea personală și profesională a resurselor umane din școlile țintă în vederea încărcării pe platforma ed

(etapa de identificare)

Principalele bune practici privind formarea profesională a cadrelor didactice pentru educație incluzivă de calitate pentru sesiunea online pentru dezvoltarea personală și profesională a resurselor umane din școlile țintă  în vederea încărcării pe platforma educațională pentru proiectul EduForm vor parcurge se vor evidenția și detalia pe parcursul activităților e-learning la următoarelor module de formare:

formarea profesională a cadrelor didactice pentru educație incluzivă de calitate pentru proiectul EduForm

 (etapa de identificare)

Pregătirea profesională a cadrelor didactice în general presupune nu doar acumularea cunoştinţelor necesare, ci şi a unui nivel de cultură generală, a unui grad înalt de dezvoltare a abilităţilor comunicative, de soluţionare a conflictelor, de ascultare activă, reflexivă etc. În acest context, fundamentarea unor noi competenţe profesionale, care să ofere un tip de vizualizare a profesiei bazată pe reflecţie şi convingeri, devine un obiectiv major în cadrul formării continue a cadrelor didactice.

formarea profesională a cadrelor didactice pentru educație incluzivă de calitate

(etapa de identificare)

Implementarea politicilor educaționale şi adaptarea strategiilor didactice la dificultățile de învățare și la realitatea şi dinamica vieţii școlare au impus ample schimbări în proiectarea sistemelor de formare din majoritatea statelor lumii. Pe fundalul acestor schimbări, problematica incluziunii, respectiv a adaptării şcolare a copiilor cu cerinţe speciale (CES) sau a copiilor aflaţi în situaţie de risc a devenit un domeniu prioritar de acţiune pentru mulți specialişti din domeniul învăţământului.