Bază de date online cu resurse pentru dezvoltarea unui management instituțional antreprenorial de calitate în școli defavorizate

 Managementul de proiect, definire si continut

Managementul proiectelor abordeaza domeniul organizarii si gestionarii proiectelor, in contextul in care, la nivel european si international se inregistreaza o crestere a numarului actiunilor ce se desfasoara in cadrul sau pe baza unor proiecte. Totodata, pe baza de proiecte se obtin finantari care contribuie la cresterea economica si sociala. Managementul proiectelor poate fi considerat stiinta, arta, tehnica sau strategie prin care se realizeaza un anumit scop. In acest context, proiectul reprezinta o suma de activitati care conduc la realizarea scopului si necesita un consum important de resurse (umane, materiale, financiare, echipamente, informatii documentare si timp). Initierea si derularea proiectului presupune existenta unui moment initial, cel In care se ia decizia de concepere a proiectului, punctul de lansare a procesului si un moment final, cel in care se incheie ultima activitate prevazuta de proiect, momente ce definesc durata de realizare a proiectului.

I.Cunoașterea de sine și cunoașterea celuilalt

1.1. Diversitatea opiniilor, puncte de vedere diferite

De multe ori avem impresia ca realitatea este cea pe care o percepem noi. Cineva ne spune: "Am gasit o metoda excelenta pentru a slabi mancand normal". Ii raspundem:"Asa ceva nu exista!" Atunci cand nu cunoastem, n‑am vazut noi, sau nu intelegem, spunem ca nu exista. Ce ar fi mai sanatos sa facem? Sa clarificam. Cum? Punand intrebari. De exemplu: De unde ai luat metoda? In ce consta? Ai incercat‑o? Cat timp? Ce rezultate a dat? Pe ce se bazeaza? Cine altcineva a mai folosit aceasta metoda?

 

 

Managementul educaţiei reprezintă teoria şi practica, ştiinţa şi arta proiectării, organizării, coordonării, evaluării, reglării elementelor activităţii educative (nu numai a resurselor), ca activitate de dezvoltare liberă, integrală, armonioasă, a individualităţii umane, în mod permanent, pentru afirmarea autonomă şi creativă a personalităţii sale, conform idealului stabilit la nivelul politicii educaţionale.

 

Managementul educaţional ar reprezenta o metodologie de abordare globală – optimă – strategică  a activităţii de educaţie, dar nu şi un model de conducere a unităţii de bază a sistemului de învăţământ, aplicabil la nivelul organizaţiei şcolare complexe.

 

Managementul educaţiei/pedagogic, apare ca disciplină pedagogică interdisciplinară, care studiază ,,evenimentele ce intervin în decizia organizării unei activităţi pedagogice determinate şi în gestiunea programelor educative”.