Bune practici privind proiectarea materialelor de studiu și încărcarea aplicațiilor pentru cursantul pe platforma educațională sunt dezvoltate prin cerințele aplicațiilor fiecărui modul și evidențiate de formator la nivelul grupei de formare pe platforma educațională. La nivelul grupei nr. 10 s-a evidențiat prof. inv.primar Flavia POPOVICI și prof. Monika BORU cu planul de intervenție personalizat la clasa a VI-a, disciplinele Matematică și Fizică.

Planul de intervenție personalizat de prof. Monika Boru este pentru un elev din clasa a VI-a, la disciplina Fizică, elev care se confruntă cu dificultăți de învățare (ușoare dificultăți de înțelegere, disgrafie și discalculie). Proiectul prezintă modalități de valorificare a conținuturilor științifice prin  instrumente compensative utilizate pe unități de învățare, cu detalii de conținuturi, obiective operaţionale, metode şi mijloace de realizare, criterii minimale de apreciere a progreselor (PMA – performanța minimă admisă).

          Portofoliul face parte din categoria metodelor şi instrumentelor alternative de  evaluare, fiind numit şi „cartea de vizită a elevului”. Portofoliul se compune din materiale obligatorii şi opţionale, selectate de elev şi /sau profesor şi care reflectă participarea la derularea şi soluţionarea temei date; cuprindeo selecţie dintre cele mai bune lucrări sau realizări personale ale elevului, cele care îlreprezintă, care pun în evidentă progresele sale, care permit aprecierea aptitudinilor,talentelor, pasiunilor, contribuţiilor personale. Alcătuirea portofoliului este o ocazie unicăpentru elev de a se autoevalua, de a-si descoperi valoarea competenţelor şi eventualele greşeli.

         Portofoliile sunt “colecţii ale muncii elevului care au un scop, se realizează prin colaborare şi au caracter reflexiv” (McRobbie, 1992, după Olson şi Platt, 1996, p. 109). Iniţial portofoliul a fost utilizat pentru discipline ca limba maternă, arte, însă ulterior s-a exitins înspre matematică, ştiinţe şi alte discipline şcolare.

Bune practici privind proiectarea materialelor de studiu și încărcarea aplicațiilor pentru cursantul pe platforma educațională sunt dezvoltate prin cerințele aplicațiilor fiecărui modul și evidențiate de formator la nivelul grupei de formare pe platforma educațională. La nivelul grupei nr. 8 s-a evidențiat prof. Dana GUGA planul de intervenție personalizat la clasa a VI-a, disciplina Fizică.

Planul de intervenție personalizat de prof. Dana GUGA este pentru un elev din clasa a VI-a, la disciplina Fizică, elev care se confruntă cu dificultăți de învățare (ușoare dificultăți de înțelegere, disgrafie și discalculie). Proiectul prezintă modalități de valorificare a conținuturilor științifice prin  instrumente compensative utilizate pe unități de învățare, cu detalii de conținuturi, obiective operaţionale, metode şi mijloace de realizare, criterii minimale de apreciere a progreselor (PMA – performanța minimă admisă).

       Portofoliul cadrului didactic este un instrument de eficientizare a activității acestuia pentru că:

- permite păstrarea şi organizarea materialelor astfel încât acestea să fie operaţionale;

 - obligă la o muncă de calitate, de responsabilitate şi rigoare profesională;

 - oferă posibilitatea diminuării stresului, a emoţiilor provocate de inspecţiile inopinate;

- permite evaluatorului (director, metodist, inspector) o apreciere justă cu prilejul inspecţiilor, acordării calificativelor, a salariilor de merit etc

Bune practici privind proiectarea materialelor de studiu și încărcarea aplicațiilor pentru cursantul pe platforma educațională sunt dezvoltate prin cerințele aplicațiilor fiecărui modul și evidențiate de formator la nivelul grupei de formare pe platforma educațională. La nivelul grupei nr. 6 s-a evidențiat prof. AVRAMESCU-DRANICEANU Anamaria cu planul de intervenție personalizat la un diagnostic de deficienţă mentală medie, cu stabilirea obiectivelor, a metodelor și a mijloacelor de intervenție la Limba română și la Matematică. Cele două domenii de intervenție sunt prezentate coerent, valorificând coresponsența dintre: Obiective pe termen scurt – Obiective operaţionale -Activităţi de învăţare - Criterii minimale pentru evaluarea progresului - Metode şi instrumente de evaluare.

PROGRAM DE INTERVENŢIE PERSONALIZAT