Bază de date online cu bune practici pentru educație incluzivă de calitate
Ce reprezintă o practică bună?
O “bună practică” poate fi definită:
O bună practică este o experiență în legătură cu care există dovezi că funcţionează bine şi că produce rezultate bune, ceea ce o recomandă ca model.
Criteriile de identificare a bunelor practici
Următorul set de criterii a stat la baza identificării bunelor practici privind participarea comunităţii, familiei/ a părinţilor la parteneriatul educativ cu şcoala (adaptat după Hancock, J. 2003. Scaling-up for increased impact of development practice: Issues and options in support of the implementation of the World Bank's Rural Strategy. Rural Strategy Working Paper, World Bank, Washington D.C.). Cele șapte criterii sunt utilizate ca o listă de control pentru bune practici:
Preocuparea pentru dezvoltarea spiritului creativ a condus şi la elaborarea unor metode şi procedee specifice de stimulare a creativităţii. Cele mai cunoscute sunt: brainstorming-ul; sinectica metoda 6-3-5; metoda Phillips 6-6; discuţia-panel. Este vorba despre tehnici care sunt operante mai ales în condiţii de grup. Acestor metode, care au deja o îndelungată tradiţie de utilizare, li s-a adăugat, în ultimii ani, rezolvarea creativă a problemelor ( ,,creative problem solving “, prescurtata CPS).
Brainstorming ( ,,Furtună în creier” sau ,, metoda asaltului de idei “) este cea mai cunoscută metodă de grup, folosită pentru producerea ideilor creative. Esenţa acestei metode constă în separarea momentului emiterii ideilor de momentul evaluării lor. În constituirea grupului se vor respecta câteva exigenţe : participarea benevolă a membrilor; relaţiile amiabile între participanţi şi interdicţia de a face parte din acelaşi grup un şef şi un subaltern.
Citește mai mult: Metode didctice folosite pentru dezvoltarea creativităţii
1. Abordări teoretice
2. Cunoaşterea ştiinţifică a persuasiunii
3. De la comunicare la persuasiune şi la manipulare
1. Abordări teoretice
Viaţa noastră cotidiană este un proces continuu de schimbare a atitudinii. Reclamele pe care le vedem zilnic la televizor sau pe stradă, politicienii care încearcă să ne convingă să votăm în favoarea lor, asociaţiile care reuşesc să ne facă să donăm bani pentru copiii abandonaţi, fără să ştim dacă banii ajung la cei care au nevoie de ei, grupurile religioase care doresc să atragă adepţi – toată lumea încearcă să ne facă să ne schimbăm cumva atitudinea pentru a fi favorabili scopurilor lor. Persuasiunea, ca proces de schimbare a atitudinii, face parte din viaţa noastră. De aceea, pentru a înţelege mai bine cum funcţionează asupra noastră procesul de persuasiune, trebuie să studiem modul în care acesta ne poate schimba atitudinea.
Planul de intervenție personalizat (P.I.P.) este un instrument de planificare si coordonare extrem de util, ce vizează intervenții de natura să asigure învățarea și dezvoltarea, ca răspuns la cerințele multiple si complexe ale copilului. El reprezintă un document de lucru elaborat pentru a sprijini copilul în învățare, identificând pe de-o parte dificultățile de învățare existente și avansând pe de alta parte modalitățile concrete de intervenție in vederea depășirii acestora si atingerii unor scopuri de învățare si dezvoltare.
Planul de intervenție consta in stabilirea activităților personalizate pentru terapie in funcție de caracteristicile psihoindividuale ale copilului. Alcătuirea planului de intervenție individualizat este deosebit de important pentru succesul terapiei.
Ce reprezintă o practică bună?
O “bună practică” poate fi definită:
O bună practică este o experiență în legătură cu care există dovezi că funcţionează bine şi că produce rezultate bune, ceea ce o recomandă ca model.
Criteriile de identificare a bunelor practici
Următorul set de criterii a stat la baza identificării bunelor practici privind participarea comunităţii, familiei/ a părinţilor la parteneriatul educativ cu şcoala (adaptat după Hancock, J. 2003. Scaling-up for increased impact of development practice: Issues and options in support of the implementation of the World Bank's Rural Strategy. Rural Strategy Working Paper, World Bank, Washington D.C.). Cele șapte criterii sunt utilizate ca o listă de control pentru bune practici: